Efficiënt werken dankzij automation

Geautomatiseerde communicatie is een must voor een bedrijf van deze omvang. Niet enkel extern maar ook intern integreren ze Flexmail voor hun e-mailcommunicatie. Zo voorziet Flexmail intern de mogelijkheid voor het uitzenden van personeelsenquêtes, e-newletters en andere mededelingen. “Extern zetten we Flexmail in om commerciële mailings te versturen zoals klanttevredenheidsenquêtes, uitnodigingen voor events, nieuwsbrieven en e-cards voor Kerstmis en Nieuwjaar”, geeft marketing- en communicatieverantwoordelijke Alain D’Haese mee.

Updaten van database via een performante CRM-koppeling

G4S gebruikt het Salesforce CRM-systeem voor het opvolgen van klanten. “Om efficiënt te kunnen werken is het noodzakelijk dat een systeem up-to-date is. De meeste e-mailmarketingplatformen bezorgen je wel een rapport van de cijfers van je e-mailcampagne. Het is echter onbegonnen werk om die gegevens handmatig in je CRM-systeem in te geven. We zochten daarom naar een platform dat de update automatisch kon doorvoeren.” Dankzij de connectie tussen Flexmail en Salesforce CRM-systeem gebeurt de database cleaning automatisch.
“Wij versturen jaarlijks ongeveer 100.000 e-mails. De connectie tussen beide systemen zorgt ervoor dat we erin slagen om efficiënter te communiceren en leads beter op te volgen,” licht Alain toe. “Je campagne uitzenden is één ding maar het klikgedrag analyseren en daarmee verder stappen ondernemen, daar draait het uiteindelijk om.”
Alain D’Haese
Head of Venues Artexis Benelux

Doelgerichte campagnes

Doordat hun database automatisch up to date wordt gehouden, kan men deze informatie benutten om doelgerichte campagnes te verzenden. “Onjuiste e-mailadressen worden meteen aangepast zodat we geen onnodige berichte, verzenden naar onze contacten. Dit is zeker en vast een meerwaarde.”.