Flexmail logo
  • Marketing
    • Email marketing
      Slimme e-mailmarketing
      Emails in 1-2-3
    • Automation
      Automatische mailflows
      Bouw gepersonaliseerde scenario's
    • CRM
      Marketing CRM
      Persoonlijke mails op grote schaal
    • Reports
      Real-time rapporten
      Dataverrijking voor iedereen
    • Interests
      Interesses
      Stuur mails die boeien
    • Forms
      Formulieren en enquetes
      Verzamel feedback
    • Integrations
      Integraties
      Connecteer je favoriete tools
    Snel overzicht van het Flexmail Platform
    Ontwerp mails op jouw maat en leer van de juiste resultaten
    Arrow icon
    Marketing
    • Slimme e-mailmarketing
    • Automatische mailflows
    • Marketing CRM
    • Real-time rapporten
    • Interesses
    • Formulieren en enquetes
    • Integraties
    • Transactionele e-mail
  • Transactioneel
  • Prijs
  • Resources
    Email marketing
    Masterclass
    Schrijf je in en ontvang 5 weken lang elke week een nieuwe les
    Integrations
    Downloads
    Templates en downloads die jouw e-mails beter maken
    • Email marketing
      Blog
    • Automation
      Webinars
    • Integrations
      Cases
    • Integrations
      Krijg support
    Resources
    • Masterclass
    • Downloads
    • Blog
    • Webinars
    • Cases
    • Krijg support
  • Partners
InloggenProbeer het gratis

Gerichte communicatie via het Preference Center voor Televic

Michelle Michelle Dassen
08-05-2016 • 
Leestijd is ongeveer 4 minuten
Share via EmailShare on FacebookShare on X
De nieuwsbrief van Televic Conference op laptopscherm
    Televic Conference ontwikkelt en produceert conferentieapparatuur voor vergaderzalen, auditoria en internationale bijeenkomsten. Ze communiceert daarvoor met verschillende doelgroepen. Dankzij Flexmail kan Televic de lijn van kwaliteit ook in haar e-mailcommunicatie doortrekken en gerichte, relevante content voorzien voor elke doelgroep.

    E-mailmarketingstrategie uitbouwen met Flexmail

    Als B2B-onderneming communiceerde Televic voordien al naar haar rechtstreekse klanten: de audiovisuele integratoren en distributeurs van hun apparatuur. Daarnaast leefde de behoefte om ook te communiceren met andere stakeholders, waaronder consultants, architecten, IT-verantwoordelijken en eindgebruikers. Televic zocht dus in Flexmail een manier om al die contacten te segmenteren in duidelijk gedefinieerde doelgroepen en efficiënt naar die doelgroepen te communiceren.

    Van contacten kiezen tot contacten laten kiezen

    “Gaandeweg beseften we dat bepaalde content interessant was voor verschillende doelgroepen en voor andere dan weer niet. Als ik dat manueel beheerde, zou dat de zaak nogal complex maken. We laten dus de ontvanger zélf beslissen welke informatie hij wilt ontvangen (en welke niet). Dat verlaagt bovendien niet alleen de irritatie, het verhoogt ook het engagement. Daar biedt het Preference Center van Flexmail een perfect afgestemd antwoord”, vertelt Kristoff Henry, Freelance Marketing Manager bij Televic Conference.

    Met het Preference Center segmenteert Televic haar e-mailcommunicatie nu op inhoud, in plaats van op doelgroep. Televic laat vanaf nu elke bestemmeling zelf kiezen wat hij ontvangt. Doordat elk contact zijn voorkeuren kan bijwerken, is de content op elk moment relevant.

    “De communicatietypes die wij onderscheiden zijn bijvoorbeeld: persmededelingen, productnieuws, nieuwsfeiten en evenementen, technische productinformatie … Op die manier moeten we geen e-mails gaan samenstellen voor een bepaalde doelgroep en eventueel content gaan herhalen indien deze voor meerdere doelgroepen interessant is.”

    Kristoff Henry,
    Freelance Marketing Manager
    Televic Conference


    Gratis E-mailmarketing Masterclass

    Gratis E-mailmarketing Masterclass

    Ontdek doorheen 5 modules hoe je e-mailcampagnes opzet waarmee je elke keer je doel behaalt.

    Start vandaag

    Het resultaat

    Voor Televic heeft het beginnen werken met het Flexmail platform een aantal gevolgen gehad. “In de eerste plaats verloopt de communicatie nu een stuk gestroomlijnder. Over de vorm moeten we ons niet veel zorgen maken: doordat we in Flexmail zelf onze templates kunnen ontwerpen met de Smart Builder, ziet elk e-mailbericht er professioneel uit, zonder tussenkomst van iemand met HTML- kennis. Dit laat iedere medewerker toe snel op de bal te kunnen spelen”, verduidelijkt Kristoff.

    “Hierdoor is de frequentie van de communicatie gestegen, wat weer zorgt voor een nauwer contact met ons doelpubliek. Dankzij de uitgebreide rapportering kunnen we ook zien welke communicatie meer of minder aanslaat. Zo blijven we op een constante basis evalueren en bijsturen.”

    Automatische opvolging

    “Ook de registratie voor bepaalde evenementen, zoals onze jaarlijkse distributeursmeeting, verloopt nu een stuk eenvoudiger en meer gestructureerd. Flexmail laat op een zeer gebruiksvriendelijke manier toe om zelf marketing automation scenario’s uit te werken. We kunnen op basis van wie bij de eerste uitnodiging niet heeft gereageerd automatisch reminders sturen, inschrijvingen registreren, informatie laten downloaden, en na het evenement via de enquêtemodule onmiddellijk een survey lanceren. Door het gebruiksgemak van de Flexmail enquêtemodule versturen we nu ook onze jaarlijkse tevredenheidsenquête op dezelfde manier.”

    De samenwerking

    “Het Flexmail platform werkt zeer betrouwbaar en we kunnen altijd rekenen op de uitstekende aflevering van de e-mailberichten”, besluit Kristoff.

    “Wat ons bij Flexmail echter vooral charmeert is de klantvriendelijke en bijzonder snelle respons bij vragen. Zelfs de gewone “Hoe doe ik dit nu weer precies met Flexmail” vragen worden zeer snel en accuraat beantwoord. Je hebt het gevoel dat er bij Flexmail altijd iemand klaar staat om te helpen, ook al is het platform op zich al bijzonder gebruiksvriendelijk. De persoonlijke aanpak en het advies maken voor ons echt het verschil.”

    Klaar om Flexmail uit te proberen?

    Klaar om Flexmail uit te proberen?

    Ontwerp mails op maat van jouw behoeften, bereik je doelgroep en leer van de juiste resultaten.

    Probeer het gratis

    Gerelateerde berichten

    Marketing Congress Casual talks podcast: Re-think  e-mailmarketing met Flexmail
    CASE
    07-11-2023
    Marketing Congress Casual talks podcast: Re-think e-mailmarketing met Flexmail
    Leestijd is ongeveer 4 minuten
    colora kleurt zijn communicatie met inspirerende en adviserende e-mailmarketing
    CASE
    26-10-2023
    colora kleurt zijn communicatie met inspirerende en adviserende e-mailmarketing
    Leestijd is ongeveer 8 minuten
    Customer Case Ilse Van der Schraelen
    CASE
    18-08-2022
    Hoe een broekenspecialist Flexmail gebruikt voor e-mailmarketing op maat
    Leestijd is ongeveer 14 minuten

    E-mail tips missen?
    Niet met Flexmail.

    E-mails die van jou een betere e-mailmarketeer maken*.
    Schrijf je in en ontvang onze beste content in je mailbox.

    *Gebaseerd op onwetenschappelijk maar kei accuraat onderzoek
    Flexmail logo
    Email marketing
    made easy
    • NL
    • EN
    • FR
    • DE
    Platform
    • E-mailmarketing
    • Drag & Drop builder
    • Automation
    • Integraties
    • Prijs
    • Flexmail versus Mailchimp
    • Flexmail versus MailerLite
    • Ons product
    Flexmail
    • Over ons
    • Jobs
    • Partners
    • Privacy policy
    • Anti-Spam Policy
    • Algemene voorwaarden
    • Cookie Statement
    • Acceptable use policy
    • Data processing Agreement
    • Generatieve AI policy
    Leren
    • Blog
    • E-mailmarketing Masterclass
    Ondersteuning
    • Contact
    • FAQ
    • Training
    • Help documentatie
    • Voor developers
    • Status
    FacebookLinkedInXInstagramYouTubePinterest
    Copyright ©2025 Flexmail nv
    Alle aangeduide prijzen zijn exclusief btw.
    ISO-27001 logo
    ISO-27701 logo
    IaBelgium logo
    Feweb logo
    BTW BE0835 786 642
    Jaarbeurslaan 29 bus 31, 3600 Genk