Het is de utopie voor iedere marketeer dat lezers zijn nieuwsbrief zien als een onmisbare bron van informatie die ze elders niet terugvinden. Een professionele visual is uiteraard cruciaal, maar waarmee je nieuwsbrief echt valt of staat is de inhoud. Volgens Quartz Insights gebruikt 60% van de managers e-nieuwsbrieven als één van de drie dagelijkse nieuwsbronnen. En dat heeft theSkimm goed begrepen.
Het principe van hun business is simpel: “We read. You skimm.” TheSkimm filtert het nieuws uit alle hoeken. Jij werpt gewoon een vlugge blik op je dagelijkse Skimm-mail en je bent weer helemaal mee. Ze mikken op drukbezette carrièrevrouwen die tijdens het ontbijt graag hun smartphone in de buurt hebben om snel de laatste nieuwtjes te overlopen en helemaal up-to-date naar het werk te vertrekken. Niet getreurd voor dames met een ochtendhumeur, want de schrijfwijze van theSkimm is zodanig sarcastisch dat je meteen weer goedgeluimd de deur uitgaat. Wij namen de content van de Skimm-mail onder de loep om je de nodige tips & tricks mee te geven zodat ook jij ze in jouw e-mailmarketingstrategie kunt inplannen.
1. Stay with me. Doet de onderwerpregel bij jou een belletje rinkelen? Voor zij die het wel herkennen kan Sam Smith meteen al een positief gevoel oproepen. TheSkimm pikt iedere dag een heel herkenbare onderwerpregel uit om al een tip van de sluier op te lichten over de nieuwstopics. Zorg dus voor een titel die meteen de body van je e-mail dekt. Je scoort natuurlijk punten als je er een extraatje (zoals een ludieke woordspeling) in weet te verwerken.
2. Daarna entertaint theSkimm ons met een speelse “quote of the day” met daarbij een rake opmerking. Doet het je ook denken aan die ene persoon die altijd op alles een antwoord klaar heeft? Dan valt deze opener al gelijk in de smaak. Een quote in een e-mail doet het altijd goed. Je betrekt de lezers in je verhaal en je lokt ze verder naar de rest van je nieuwsbrief.
3. Daarna komen we tot de kern van de zaak: de nieuwsrubriek. TheSkimm is voor jou in de massa nieuwsberichten gedoken om een relevante selectie over te houden. Moest je voordien ellenlange artikels afschuimen, terwijl je enkel nieuwsgierig was naar de essentie? Dan schotelt de theSkimm je nu een hapklare versie voor en ben je weer helemaal up-to-speed. Verwerk in je nieuwsbrief leuke ditjes en datjes, maar verlies de inhoud zeker niet uit het oog. Ook bij theSkimm zie je geen afbeeldingen, geen schreeuwende call-to-actions. Enkel een link naar het originele artikel. TheSkimm legt al haar focus op de nieuwsbrief.
4.Waarop baseert theSkimm haar selectie van nieuwsberichten? Ze stelt zich steeds dezelfde vraag: komt dit echt ter sprake tijdens een etentje met de familie, een interview of gewoon een doorsnee dag van de lezers? Vandaar de slimme insteek met “Repeat after me”. Probeer de inhoud van je nieuwsbrief zo voor te kauwen dat een lezer het als catchy weetje kan vertellen op eender welk moment van de dag.
5. De inhoud van nieuwsberichten gemakkelijk en intuïtief laten delen via social media is de “way to go” voor een nog succesvollere e-mailmarketingcampagne. Niets zo frustrerend wanneer je een sappig verhaal wilt delen, maar je kunt de sharing widgets niets terugvinden. Eén simpele druk op de knop is de enige inspanning die je lezer hoort te doen om je verhaal te delen via sociale media. Meer nog, theSkimm laat de lezers zelfs toe om de “Quote of the day” als afbeelding te delen via Instagram. Een super idee om engagement te creëren en de exposure van je bericht te verhogen.
1. Stay with me. Doet de onderwerpregel bij jou een belletje rinkelen? Voor zij die het wel herkennen kan Sam Smith meteen al een positief gevoel oproepen. TheSkimm pikt iedere dag een heel herkenbare onderwerpregel uit om al een tip van de sluier op te lichten over de nieuwstopics. Zorg dus voor een titel die meteen de body van je e-mail dekt. Je scoort natuurlijk punten als je er een extraatje (zoals een ludieke woordspeling) in weet te verwerken.
2. Daarna entertaint theSkimm ons met een speelse “quote of the day” met daarbij een rake opmerking. Doet het je ook denken aan die ene persoon die altijd op alles een antwoord klaar heeft? Dan valt deze opener al gelijk in de smaak. Een quote in een e-mail doet het altijd goed. Je betrekt de lezers in je verhaal en je lokt ze verder naar de rest van je nieuwsbrief.
3. Daarna komen we tot de kern van de zaak: de nieuwsrubriek. TheSkimm is voor jou in de massa nieuwsberichten gedoken om een relevante selectie over te houden. Moest je voordien ellenlange artikels afschuimen, terwijl je enkel nieuwsgierig was naar de essentie? Dan schotelt de theSkimm je nu een hapklare versie voor en ben je weer helemaal up-to-speed. Verwerk in je nieuwsbrief leuke ditjes en datjes, maar verlies de inhoud zeker niet uit het oog. Ook bij theSkimm zie je geen afbeeldingen, geen schreeuwende call-to-actions. Enkel een link naar het originele artikel. TheSkimm legt al haar focus op de nieuwsbrief.
4.Waarop baseert theSkimm haar selectie van nieuwsberichten? Ze stelt zich steeds dezelfde vraag: komt dit echt ter sprake tijdens een etentje met de familie, een interview of gewoon een doorsnee dag van de lezers? Vandaar de slimme insteek met “Repeat after me”. Probeer de inhoud van je nieuwsbrief zo voor te kauwen dat een lezer het als catchy weetje kan vertellen op eender welk moment van de dag.
5. De inhoud van nieuwsberichten gemakkelijk en intuïtief laten delen via social media is de “way to go” voor een nog succesvollere e-mailmarketingcampagne. Niets zo frustrerend wanneer je een sappig verhaal wilt delen, maar je kunt de sharing widgets niets terugvinden. Eén simpele druk op de knop is de enige inspanning die je lezer hoort te doen om je verhaal te delen via sociale media. Meer nog, theSkimm laat de lezers zelfs toe om de “Quote of the day” als afbeelding te delen via Instagram. Een super idee om engagement te creëren en de exposure van je bericht te verhogen.
Gratis E-mailmarketing Masterclass
Ontdek doorheen 5 modules hoe je e-mailcampagnes opzet waarmee je elke keer je doel behaalt.
Start vandaagHet aantal communicatiekanalen blijft groeien, maar het is vaak de kunst om traditionele manieren van marketing te herzien. Zet e-mailmarketing op een vernieuwende manier in zodat ontvangers jouw e-mail zien als een stukje toegevoegde waarde die ze ergens anders niet aantreffen. Kijk naar de resultaten van vorige e-mailcampagnes en leer uit die ervaring. Wat werkt bij het publiek? Hoe kan jouw nieuwsbrief een onontbeerlijke informatiebron zijn voor de lezers? Wat maakt jouw nieuwsbrief uniek?
Laat theSkimm een inspiratie zijn voor jouw eigen e-mailmarketingcampagne. Voor veel vrouwen behoort theSkimm nu tot hun dagelijkse routine. Natuurlijk hoef je klanten niet iedere dag te vervelen om deze strategie te laten werken. Zolang je e-mail maar voldoende inhoud heeft, is wekelijks of zelfs maandelijks ook prima. Benieuwd welk effect het inzetten van e-mail op een verrijkende manier heeft op jouw business? Wij alvast wel.
Klaar om Flexmail uit te proberen?
Ontwerp mails op maat van jouw behoeften, bereik je doelgroep en leer van de juiste resultaten.
Probeer het gratis