Flexmail logo
  • Hoe het werkt
  • Prijs
  • Kenniscenter
  • Support
  • Ons verhaal
LoginProbeer het gratis

“It’s a salesting”, wat?

Leestijd: 4 minuten
Strategie, Events
Artikel door:
Anneleen Scheepers
 11-08-2019
“It’s a salesting”, wat? Nee, het blijkt geen typefout te zijn maar de essentie van Revenue Boulevard. Op 26 februari waren mijn collega’s sales en ik aanwezig op dé conferentie die de focus legt op de convergentie van sales en marketing. Helemaal klaar om onze activiteiten te laten samensmelten of toch om de nodige kennis en inzichten hierover te vergaren.
Wanneer je denkt dat je de meest opvallende quote (of visie, het is hoe je het bekijkt) al gelezen hebt in de titel dan heb je het mis. Een dag vol keynote sprekers en praktische workshops levert wel meer op dan één enkele opvallende quote om te vermelden. Ik deel dan ook graag de woorden, concepten en visies die mij geïnspireerd hebben.

Betekenisvolle woorden

Hier geen betekenisloze woorden maar een opsomming van de woorden die zo goed als door iedere keynote spreker zijn uitgesproken.

  • Waarde
  • Vertrouwen
  • Personalisatie
  • Emotie
  • Proces
  • Passie
  • Verandering
  • LinkedIn
  • Expert
  • Meetbaar
Dit zijn losse woorden die verwerkt in je e-mailmarketing strategie veel kunnen betekenen.

Verrassend interessante concepten

  • Marketing & Sales Automation Automation Automation is nog steeds een hot topic dat vaak herhaald werd door meerdere sprekers. Marketing Automation is een perfecte aanvulling op je sales strategie. Hieruit volgt dan ook het concept Marketing & Sales Automation. Het is de ideale manier om (potentiële) klanten te binden aan je bedrijf en doorheen de customer journey heen te “helpen”. En dit vaak door het gebruik van geautomatiseerde systemen zoals Flexmail. Met Flexmail kan je je (potentiële) klanten het juiste bericht op het juiste moment bezorgen.
  • “The Internet of Women” Simpelweg uitgelegd? Emotie, emotie, emotie.
  • Social Selling Nog een concept dat haar populariteit blijft behouden? Social Selling, de kunst om (potentiële) klanten naar je toe te laten komen. Hoe? Door online kennis te delen via de kanalen waarop je (potentiële) klanten zich bevinden en de interactie met hun aan te gaan. Jij, als expert, staat als personal brand centraal in dit proces. Voorheen ging men er vanuit dat enkel LinkedIn hiervoor het gepaste medium was. Maar dat is echter minder waar. Naast de populaire sociale mediakanalen, is ook e-mail een zeer geschikt social selling kanaal. Goed nieuws dus voor jou als Flexmailgebruiker!
  • North Star Metric Bij het horen van dit concept viel ik volledig uit de lucht. De North Star Metric meet de kernwaarde van je product die je aan je klanten levert. Voor mij het meest verrassende concept op Revenue Boulevard. Waarom? De revenue is geen North Star Metric.

Verschillende visies maken verschillende quotes

Verschillende sprekers met verschillende visies met één krachtig concept voor ogen: sales en marketing vormen samen de nieuwe revenue machine. Dit zorgde niet enkel voor inspirerende woorden maar ook voor ludieke maar steeds betekenisvolle uitdrukkingen.

  • “If it doesn’t add value, it’s waste” – Henry Ford (geciteerd door Danny Devriendt)
  • “It’s a salesting” – Carlo van Tichelen
  • “Shoot for the heart” – Hans smellinckx
  • “Do the basics right instead of going for shiny objects” – Hans Smellinckxv
  • “Dear sales, you are a marketeer” – Sarah Vandewoude
  • “Dear marketeer, you are a sales” – Sarah Vandewoude
  • “80% of LinkedIn users are lurkers” – Jenny Björklof
  • “WTF is just What The Fuck” – Renout Van Hove
  • “Social selling is not just LinkedIn” – Mic Adam
  • “Now you can surf the wave in the sea of rejections” – Michael Humblet
  • “May the sales be with you!” – Michael Humblet
  • “We are all heroes” – iemand in het publiek
Omdat ook wij, marketeers, keuzes moeten maken, kon ik niet aanwezig zijn bij iedere keynote spreker. Jammer maar helaas moet ik wachten tot volgend jaar om meer inspirerende woorden, concepten en visies met jou te kunnen delen.

Gerelateerde berichten

WHITEPAPER
E-mailmarketing kalender 2021
22-12-2020

De ultieme e-mailmarketing contentkalender 2021

Leestijd: 1 minuten
Strategie, Inspiratie
BLOG
Content creëren voor je nieuwsbrief
05-06-2020

Waarover moet ik mailen? Tips om je writer’s block te verslaan.

Leestijd: 6 minuten
Strategie, Privacy
BLOG
E-mail waarin de afbeelding is geblokkeerd
12-05-2020

Hoe werkt image blocking in email

Leestijd: 5 minuten
Strategie, Privacy
BLOG
Verschillende mensen met mondmaskers
12-05-2020

Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen.

Leestijd: 7 minuten
Strategie, Inspiratie
BLOG
E-mail verzenden omtrent het coronacrisis
05-04-2020

Communiceren in tijden van crisis

Leestijd: 6 minuten
Strategie, Tips
BLOG
Twee collega's kijken naar een laptopscherm
01-04-2020

Hoe ziet de perfecte email eruit?

Leestijd: 11 minuten
Strategie, Tips
WHITEPAPER
Email design for email clients - Verschillende e-mails correct afleveren op (mobiele) apparaten
29-04-2019

E-maildesign voor e-mailclients

Leestijd: 14 minuten
Strategie, Tips
WHITEPAPER
Workflow opzetten om een gerichte e-mail te sturen en doel te bereiken
15-05-2018

Je contacten op het juiste moment bereiken met workflows

Leestijd: 10 minuten
Automation, Strategie
BLOG
Banner met aankondiging van de nieuwe GDPR wetgeving, 25 mei 2018
19-04-2018

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

Leestijd: 6 minuten
Privacy, Strategie
BLOG
Algemene Voorwaarden bevestigen
28-11-2017

Hoe communiceer jij veranderingen in je voorwaarden?

Leestijd: 3 minuten
Cases, Strategie
WHITEPAPER
Wereldbol met Web Tracking signalen
13-10-2015

Ontdek het klikgedrag van je contacten met Web Tracking

Leestijd: 5 minuten
Automation, Strategie
WHITEPAPER
Drie vrouwen krijgen ieder gepersonaliseerde content
13-10-2015

Maak elke ontvanger uniek met Dynamic Content

Leestijd: 7 minuten
Personalisatie, Strategie
WHITEPAPER
Welkom door lead nurturing campagnes
09-07-2014

4 recepten voor overtuigende lead nurturing campagnes

Leestijd: 7 minuten
Strategie, Inspiratie
WHITEPAPER
Nieuwe lead is in de wolken
09-07-2014

E-mailmarketing bij beurzen en events

Leestijd: 9 minuten
Strategie, Events
Flexmail logo
Email marketing
made easy
Product
  • E-mailmarketing
  • Automation
  • Handleiding
  • Prijs
  • Status
  • Kenniscenter
  • Voor developers
Contact
  • Over ons
  • Jobs
  • Support
Legal
  • Privacy policy
  • Anti-Spam Policy
  • Algemene voorwaarden
  • Cookie Statement
  • Acceptable use policy
Switch naar Flexmail
  • Flexmail versus Mailchimp
    • Ons productArrow
    • Contacteer onsnavigation-arrow
    FacebookLinkedInTwitterInstagramYouTubePinterest
    Copyright ©2021 Flexmail nv
    Alle aangeduide prijzen zijn exclusief btw.
    ISO-27001 logoIaBelgium logoFeweb logo
    BTW BE0835 786 642
    Jaarbeurslaan 29 bus 31, 3600 Genk