Flexmail logo
  • Marketing
    • Email marketing
      Slimme e-mailmarketing
      Emails in 1-2-3
    • Automation
      Automatische mailflows
      Bouw gepersonaliseerde scenario's
    • CRM
      Marketing CRM
      Persoonlijke mails op grote schaal
    • Reports
      Real-time rapporten
      Dataverrijking voor iedereen
    • Interests
      Interesses
      Stuur mails die boeien
    • Forms
      Formulieren en enquetes
      Verzamel feedback
    • Integrations
      Integraties
      Connecteer je favoriete tools
    Snel overzicht van het Flexmail Platform
    Ontwerp mails op jouw maat en leer van de juiste resultaten
    Arrow icon
    Marketing
    • Slimme e-mailmarketing
    • Automatische mailflows
    • Marketing CRM
    • Real-time rapporten
    • Interesses
    • Formulieren en enquetes
    • Integraties
    • Transactionele e-mail
  • Transactioneel
  • Prijs
  • Resources
    Email marketing
    Masterclass
    Schrijf je in en ontvang 5 weken lang elke week een nieuwe les
    Integrations
    Downloads
    Templates en downloads die jouw e-mails beter maken
    • Email marketing
      Blog
    • Automation
      Webinars
    • Integrations
      Cases
    • Integrations
      Krijg support
    Resources
    • Masterclass
    • Downloads
    • Blog
    • Webinars
    • Cases
    • Krijg support
  • Partners
InloggenProbeer het gratis

International Email Benchmark 2024 resultaten bekend

Michelle Michelle Dassen
10-06-2024 • 
Leestijd is ongeveer 4 minuten
Share via EmailShare on FacebookShare on X
Interne communicatiestromen: de rol van e-mailmarketing en andere kanalen
    Voor het derde jaar op rij namen we met Flexmail deel aan de Email Benchmark, gepubliceerd door de Global Data & Marketing Alliance (GDMA) en de Nederlandse Data & Marketing Associatie (DDMA).

    Deze editie is niet alleen uitgebreider, maar ook internationaler dan ooit, met indrukwekkende statistieken die een groeiende professionalisering van de e-mailmarketingsector laten zien.

    Indrukwekkende cijfers en internationale dekking

    Over welke schaal van data spreken we? Dit jaar omvat het onderzoek maar liefst 5 miljoen e-mailcampagnes, vergeleken met 3 miljoen in 2023. Er zijn 203 miljard e-mails verstuurd (2023: 122 miljard), verspreid over 42.000 organisaties (2023: 28.000), en de geografische dekking is bijna verdubbeld, met gegevens uit 125 landen (2023: 69). Voor de tweede keer is de benchmark gepubliceerd via een interactieve dashboard, wat grensoverschrijdende inzichten biedt gebaseerd op de e-mailcampagne gegevens.

    Hoe kan jij de benchmark gebruiken?

    Op het dashboard krijg je inzicht in alle statistieken, kan je voorbije jaren vergelijken en verder inzoomen op data per land en sector.

    Je kan het volledige interactieve dashboard hier vinden.


    Hoogtepunten uit de benchmark

    • Hogere open- en acceptatiepercentages, lagere bouncepercentages: Het afleverpercentage steeg voor het derde opeenvolgende jaar van 98,24% naar 99,22%. De hard bounce rate daalde tot 0,44% en de soft bounce rate tot 0,33%. Deze verbeteringen zijn te danken aan een striktere naleving van wetten en regelgeving en verbeterde lijsthygiëne door marketeers.
    • Stijgende open- en klikpercentages: De open rate verbeterde tot 34,12%, mede door Apple’s Mail Privacy Protection (AMPP). De click-through rate (CTR) steeg licht naar 3.56%, hoewel de click-to-open rate (CTO) iets daalde naar 8.82%.

    Nieuwe statistieken: laag uitschrijf- en spamklachtenpercentage

    Dit jaar zijn er twee nieuwe statistieken toegevoegd aan de benchmark: het uitschrijfpercentage en het spamklachtenpercentage. Het uitschrijfpercentage is slechts 0,14% en het spamklachtenpercentage is zelfs nog lager, met slechts 0,01% van de geaccepteerde e-mails die als spam worden gemarkeerd. Deze lage percentages tonen aan dat e-mail als kanaal steeds professioneler wordt en dat marketeers steeds beter zorgen voor de kwaliteit van hun mailinglijsten en content.

    Uiteraard speelt GDPR hier ook een rol in: consumenten verwachten dat er respectvol wordt omgegaan met hun privacy. En de sector heeft zich hier ook aan aangepast.

    Professionalisering en verantwoordelijkheid

    De resultaten tonen aan dat e-mailmarketing blijft groeien en volwassen wordt. E-mail Service Providers (ESPs) spelen een cruciale rol door spam serieuzer te nemen en door methoden te bieden om afmeldingen en spamklachten transparanter te maken op campagneniveau. Dit bevestigt dat e-mail, een al lang bestaand marketingkanaal, blijft evolueren en dat marketeers verantwoordelijk omgaan met naleving van wetgeving en veiligheid.

    Dat zie je trouwens ook in de aangepaste guidelines van Gmail en Yahoo. Je mag verwachten door ook andere ESP’s deze industrie standaarden meer en meer gaan handhaven.

    Over de GDMA International Email Benchmark 2024

    De benchmarkresultaten zijn gebaseerd op geanonimiseerde campagnedata uit 2021, 2022 en 2023, geleverd door 13 deelnemende ESPs en dekkend over 125 landen in de Amerika's, Europa en APAC. Organisaties wereldwijd worden uitgenodigd om deel te nemen en bij te dragen aan de verdere uitbreiding van deze studie.

    Klaar om Flexmail uit te proberen?

    Klaar om Flexmail uit te proberen?

    Ontwerp mails op maat van jouw behoeften, bereik je doelgroep en leer van de juiste resultaten.

    Probeer het gratis

    Gerelateerde berichten

    Onze designtips voor transactionele mails
    TIPS
    09-07-2024
    Onze designtips voor transactionele mails
    Leestijd is ongeveer 11 minuten
    Interne communicatiestromen: de rol van e-mailmarketing en andere kanalen
    TIPS
    16-05-2024
    50 ChatGPT prompts die jouw leven als e-mailmarketeer gemakkelijker maken
    Leestijd is ongeveer 8 minuten
    Interne communicatiestromen: de rol van e-mailmarketing en andere kanalen
    TIPS
    25-04-2024
    E-mailinspiratie tips die je wel (en niet) moet stelen van Kourtney Kardashian’s Lemme
    Leestijd is ongeveer 17 minuten

    E-mail tips missen?
    Niet met Flexmail.

    E-mails die van jou een betere e-mailmarketeer maken*.
    Schrijf je in en ontvang onze beste content in je mailbox.

    *Gebaseerd op onwetenschappelijk maar kei accuraat onderzoek
    Flexmail logo
    Email marketing
    made easy
    • NL
    • EN
    • FR
    • DE
    Platform
    • E-mailmarketing
    • Drag & Drop builder
    • Automation
    • Integraties
    • Prijs
    • Flexmail versus Mailchimp
    • Flexmail versus MailerLite
    • Ons product
    Flexmail
    • Over ons
    • Jobs
    • Partners
    • Privacy policy
    • Anti-Spam Policy
    • Algemene voorwaarden
    • Cookie Statement
    • Acceptable use policy
    • Data processing Agreement
    • Generatieve AI policy
    Leren
    • Blog
    • E-mailmarketing Masterclass
    Ondersteuning
    • Contact
    • FAQ
    • Training
    • Help documentatie
    • Voor developers
    • Status
    FacebookLinkedInXInstagramYouTubePinterest
    Copyright ©2025 Flexmail nv
    Alle aangeduide prijzen zijn exclusief btw.
    ISO-27001 logo
    ISO-27701 logo
    IaBelgium logo
    Feweb logo
    BTW BE0835 786 642
    Jaarbeurslaan 29 bus 31, 3600 Genk