Flexmail logo
  • Hoe het werkt
  • Prijs
  • Kenniscenter
  • Support
  • Ons verhaal
LoginProbeer het gratis

Hoe communiceer jij veranderingen in je voorwaarden?

Leestijd: 3 minuten
Cases, Strategie, Tips
Artikel door:
Michelle Dassen
 28-11-2017
Als je al in volle voorbereiding bent voor de GDPR, dan is de kans groot dat je een aantal zaken hebt aangepast in je algemene voorwaarden. Hoe kan je je deze wijzigingen – zoals het hoort – duidelijk communiceren naar je klanten? Vandaag belichten we een zeer goed voorbeeld van Linkedin.

Wanneer je een wettelijke overeenkomst bijwerkt, zoals bijvoorbeeld je privacy policy of algemene voorwaarden, dan is het zeer belangrijk dat je je bestaande klanten ook op de hoogte brengt van de exacte veranderingen en hun invloed op de werkwijze en het contract van je klanten. Daarbij is het absoluut noodzakelijk dat je hierover communiceert voordat de aanpassingen in werking treden.

Wat moet er in je communicatie staan:

E-mail is het meest gebruikte middel om over dergelijke veranderingen te communiceren. Let hierbij zeker op de volgende elementen:

  • Maak onmiddellijk duidelijk waarover je e-mail gaat
  • Start met een duidelijk onderwerp: “We passen onze Privacy Policy aan”
  • Geef aan waarom het aanpassen van je policy noodzakelijk is: om de user experience te verbeteren, om toegang te geven tot nieuwe services met nieuwe regels, enz.
  • Vertel hoe de veranderingen een invloed hebben op je klanten en hun accounts/contracten
  • Geef een samenvatting van de belangrijkste wijzigingen
  • Voeg linken toe naar de nieuwe overeenkomsten
  • Geef aan vanaf wanneer de aanpassingen in werking treden
Zo verstuurde Elance bijvoorbeeld een e-mail om aan te geven dat maar liefst 8 van haar legal overeenkomsten zouden wijzigen. De e-mail bevat linken naar de aangepaste onderdelen en zelfs een samenvatting van elke onderdeel. Het resultaat is een overzichtelijke en duidelijke e-mail:

Voorbeeld e-mail van Elance over wijzigingen legal overeenkomsten


Hoe communiceert Linkedin dan precies de aanpassingen aan haar Privacy Policy?

Herken jij de elementen die betrekking hebben tot de GDPR? Je vindt de oplossing onderaan dit artikel.

Voorbeeld e-mail van LinkedIn over wijzigingen gebruiksvoorwaarden


TIP:

Ga er net zoals Linkedin niet automatisch van uit dat je klanten en doelpubliek op de hoogte zijn van de GDPR, en kies voor duidelijk leesbare en begrijpbare taal in zowel je communicatie rond je legal documenten, en in de documenten zelf.

Oplossing:

Welke elementen van de GDPR kan je terugvinden in de e-mail van Linkedin?

  1. Increased visibility of your Linkedin profile: Linkedin geeft Service partners toegang tot jouw gegevens. Hoe gaat dat in zijn werk, en wat kunnen zij zien?
  2. Productivity bots to improve communication: Linkedin past profiling toe om jouw voorkeuren te inventariseren, en zo relevantere content en ads te tonen.
  3. Aparte opt-in voor verschillende onderdelen van Linkedin features

Wat kan je nog meer terugvinden rond GDPR in het blogartikel?

  1. Verduidelijking (goed leesbaar en transparant) van de teksten
  2. Uitbreiding van wat je wel en niet mag in Linkedin (bv. the act of scraping others’ content)

Gerelateerde berichten

WHITEPAPER
E-mailmarketing kalender 2021
22-12-2020

De ultieme e-mailmarketing contentkalender 2021

Leestijd: 1 minuten
Strategie, Inspiratie
BLOG
Waarom de juiste afzender kiezen voor je e-mails belangrijk is
16-11-2020

Waarom de juiste afzender kiezen voor je e-mails belangrijk is

Leestijd: 8 minuten
Inspiratie, Tips
WHITEPAPER
Segmentatie voor e-mailmarketing
21-10-2020

Segmentatie voor e-mailmarketing: types, voordelen en voorbeelden

Leestijd: 25 minuten
Inspiratie, Tips
BLOG
Wat betekent de afschaffing van het Privacy Shield voor mijn e-mailmarketing?
11-09-2020

Wat betekent de afschaffing van het Privacy Shield voor mijn e-mailmarketing?

Leestijd: 6 minuten
Privacy, Tips
BLOG
Nieuwsbrieven schrijven kan niet zo moeilijk zijn.
31-08-2020

Nieuwsbrieven schrijven kan niet zo moeilijk zijn. Toch?

Leestijd: 8 minuten
Inspiratie, Tips
BLOG
Content creëren voor je nieuwsbrief
05-06-2020

Waarover moet ik mailen? Tips om je writer’s block te verslaan.

Leestijd: 6 minuten
Strategie, Privacy
BLOG
E-mail waarin de afbeelding is geblokkeerd
12-05-2020

Hoe werkt image blocking in email

Leestijd: 5 minuten
Strategie, Privacy
BLOG
Verschillende mensen met mondmaskers
12-05-2020

Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen.

Leestijd: 7 minuten
Strategie, Inspiratie
BLOG
E-mail verzenden omtrent het coronacrisis
05-04-2020

Communiceren in tijden van crisis

Leestijd: 6 minuten
Strategie, Tips
BLOG
Twee collega's kijken naar een laptopscherm
01-04-2020

Hoe ziet de perfecte email eruit?

Leestijd: 11 minuten
Strategie, Tips
BLOG
PowerPoint presentatie en spreker op conferentie
11-08-2019

“It’s a salesting”, wat?

Leestijd: 4 minuten
Strategie, Events
WHITEPAPER
Email design for email clients - Verschillende e-mails correct afleveren op (mobiele) apparaten
29-04-2019

E-maildesign voor e-mailclients

Leestijd: 14 minuten
Strategie, Tips
WHITEPAPER
Astronaut landt op aarde met GDPR
17-05-2018

De AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming)

Leestijd: 6 minuten
Privacy, Tips
WHITEPAPER
Workflow opzetten om een gerichte e-mail te sturen en doel te bereiken
15-05-2018

Je contacten op het juiste moment bereiken met workflows

Leestijd: 10 minuten
Automation, Strategie
BLOG
Banner met aankondiging van de nieuwe GDPR wetgeving, 25 mei 2018
19-04-2018

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

Leestijd: 6 minuten
Privacy, Strategie
BLOG
Touristenboot in Genève
09-06-2016

Marketing automation campagne met Geneva Tourism

Leestijd: 12 minuten
Cases
BLOG
De nieuwsbrief van Televic Conference op laptopscherm
08-05-2016

Gerichte communicatie via het Preference Center voor Televic

Leestijd: 4 minuten
Cases
BLOG
Voorbeeld e-mail met onderscheidende content
21-03-2016

Hoe theSkimm haar nieuwsbrief onderscheidt met content

Leestijd: 5 minuten
Inspiratie, Cases
WHITEPAPER
Wereldbol met Web Tracking signalen
13-10-2015

Ontdek het klikgedrag van je contacten met Web Tracking

Leestijd: 5 minuten
Automation, Strategie
WHITEPAPER
Drie vrouwen krijgen ieder gepersonaliseerde content
13-10-2015

Maak elke ontvanger uniek met Dynamic Content

Leestijd: 7 minuten
Personalisatie, Strategie
BLOG
Voorbeeld e-mail met een goede welkomstboodschap
09-07-2014

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

Leestijd: 4 minuten
Cases, Inspiratie
WHITEPAPER
Welkom door lead nurturing campagnes
09-07-2014

4 recepten voor overtuigende lead nurturing campagnes

Leestijd: 7 minuten
Strategie, Inspiratie
WHITEPAPER
Nieuwe lead is in de wolken
09-07-2014

E-mailmarketing bij beurzen en events

Leestijd: 9 minuten
Strategie, Events
Flexmail logo
Email marketing
made easy
Product
  • E-mailmarketing
  • Automation
  • Handleiding
  • Prijs
  • Status
  • Kenniscenter
  • Voor developers
Contact
  • Over ons
  • Jobs
  • Support
Legal
  • Privacy policy
  • Anti-Spam Policy
  • Algemene voorwaarden
  • Cookie Statement
  • Acceptable use policy
Switch naar Flexmail
  • Flexmail versus Mailchimp
    • Ons productArrow
    • Contacteer onsnavigation-arrow
    FacebookLinkedInTwitterInstagramYouTubePinterest
    Copyright ©2021 Flexmail nv
    Alle aangeduide prijzen zijn exclusief btw.
    ISO-27001 logoIaBelgium logoFeweb logo
    BTW BE0835 786 642
    Jaarbeurslaan 29 bus 31, 3600 Genk