🔥 Gratis webinar: Onboarding 101 | Alles wat jij moet weten om nieuwe contacten naar conversie te begeleiden | 14 juni 10u00 | Nu inschrijven
Flexmail logo
  • Hoe het werkt
    Slimme e-mailmarketingEmails in 1-2-3
    Automatische mailflowsBouw gepersonaliseerde scenario's
    Marketing CRMPersoonlijke mails op grote schaal
    Real-time rapportenDataverrijking voor iedereen
    InteressesStuur mails die boeien
    Formulieren en enquetesVerzamel feedback
    Snel overzicht van het Flexmail PlatformOntwerp mails op jouw maat en leer van de juiste resultaten
  • Prijs
  • Blog
  • Masterclass
  • Support
LoginProbeer het gratis

Hoe communiceer jij veranderingen in je voorwaarden?

Michelle Michelle Dassen
28-11-2017 • 
Leestijd is ongeveer 3 minuten
Share via EmailShare on FacebookShare on Twitter
Algemene Voorwaarden bevestigen
    Als je al in volle voorbereiding bent voor de GDPR, dan is de kans groot dat je een aantal zaken hebt aangepast in je algemene voorwaarden. Hoe kan je je deze wijzigingen – zoals het hoort – duidelijk communiceren naar je klanten? Vandaag belichten we een zeer goed voorbeeld van Linkedin.

    Wanneer je een wettelijke overeenkomst bijwerkt, zoals bijvoorbeeld je privacy policy of algemene voorwaarden, dan is het zeer belangrijk dat je je bestaande klanten ook op de hoogte brengt van de exacte veranderingen en hun invloed op de werkwijze en het contract van je klanten. Daarbij is het absoluut noodzakelijk dat je hierover communiceert voordat de aanpassingen in werking treden.

    Wat moet er in je communicatie staan:

    E-mail is het meest gebruikte middel om over dergelijke veranderingen te communiceren. Let hierbij zeker op de volgende elementen:

    • Maak onmiddellijk duidelijk waarover je e-mail gaat
    • Start met een duidelijk onderwerp: “We passen onze Privacy Policy aan”
    • Geef aan waarom het aanpassen van je policy noodzakelijk is: om de user experience te verbeteren, om toegang te geven tot nieuwe services met nieuwe regels, enz.
    • Vertel hoe de veranderingen een invloed hebben op je klanten en hun accounts/contracten
    • Geef een samenvatting van de belangrijkste wijzigingen
    • Voeg linken toe naar de nieuwe overeenkomsten
    • Geef aan vanaf wanneer de aanpassingen in werking treden
    Zo verstuurde Elance bijvoorbeeld een e-mail om aan te geven dat maar liefst 8 van haar legal overeenkomsten zouden wijzigen. De e-mail bevat linken naar de aangepaste onderdelen en zelfs een samenvatting van elke onderdeel. Het resultaat is een overzichtelijke en duidelijke e-mail:

    Voorbeeld e-mail van Elance over wijzigingen legal overeenkomsten
    Voorbeeld e-mail van Elance over wijzigingen legal overeenkomsten

    Voorbeeld e-mail van Elance over wijzigingen legal overeenkomsten

    Voorbeeld e-mail van Elance over wijzigingen legal overeenkomsten


    Gratis E-mailmarketing Masterclass

    Ontdek doorheen 5 modules hoe je e-mailcampagnes opzet waarmee je elke keer je doel behaalt.

    Start vandaag

    Hoe communiceert Linkedin dan precies de aanpassingen aan haar Privacy Policy?

    Herken jij de elementen die betrekking hebben tot de GDPR? Je vindt de oplossing onderaan dit artikel.

    Voorbeeld e-mail van LinkedIn over wijzigingen gebruiksvoorwaarden
    Voorbeeld e-mail van LinkedIn over wijzigingen gebruiksvoorwaarden

    Voorbeeld e-mail van LinkedIn over wijzigingen gebruiksvoorwaarden

    Voorbeeld e-mail van LinkedIn over wijzigingen gebruiksvoorwaarden


    TIP:

    Ga er net zoals Linkedin niet automatisch van uit dat je klanten en doelpubliek op de hoogte zijn van de GDPR, en kies voor duidelijk leesbare en begrijpbare taal in zowel je communicatie rond je legal documenten, en in de documenten zelf.

    Oplossing:

    Welke elementen van de GDPR kan je terugvinden in de e-mail van Linkedin?

    1. Increased visibility of your Linkedin profile: Linkedin geeft Service partners toegang tot jouw gegevens. Hoe gaat dat in zijn werk, en wat kunnen zij zien?
    2. Productivity bots to improve communication: Linkedin past profiling toe om jouw voorkeuren te inventariseren, en zo relevantere content en ads te tonen.
    3. Aparte opt-in voor verschillende onderdelen van Linkedin features

    Wat kan je nog meer terugvinden rond GDPR in het blogartikel?

    1. Verduidelijking (goed leesbaar en transparant) van de teksten
    2. Uitbreiding van wat je wel en niet mag in Linkedin (bv. the act of scraping others’ content)


    Klaar om Flexmail uit te proberen?

    Ontwerp mails op maat van jouw behoeften, bereik uw doelgroep en leer van de juiste resultaten.

    Probeer het gratis

    Gerelateerde berichten

    Hoe Wilms uit de schaduw treedt met snelle ad hoc communicatie
    CASE
    12-05-2022
    Hoe Wilms uit de schaduw treedt met snelle ad hoc communicatie
    Leestijd is ongeveer 13 minuten
    Touristenboot in Genève
    CASE
    09-06-2016
    Marketing automation campagne met Geneva Tourism
    Leestijd is ongeveer 12 minuten
    De nieuwsbrief van Televic Conference op laptopscherm
    CASE
    08-05-2016
    Gerichte communicatie via het Preference Center voor Televic
    Leestijd is ongeveer 4 minuten

    E-mail tips missen?
    Niet met Flexmail.

    E-mails die van jou een betere e-mailmarketeer maken*.
    Schrijf je in en ontvang onze beste content in je mailbox.

    *Gebaseerd op onwetenschappelijk maar kei accuraat onderzoek
    Flexmail logo
    Email marketing
    made easy
    Platform
    • E-mailmarketing
    • Drag & Drop builder
    • Automation
    • Prijs
    • Flexmail versus Mailchimp
    • Ons productArrow
    Flexmail
    • Over ons
    • Jobs
    • Privacy policy
    • Anti-Spam Policy
    • Algemene voorwaarden
    • Cookie Statement
    • Acceptable use policy
    Leren
    • Blog
    • E-mailmarketing Masterclass
    Ondersteuning
    • Contact
    • FAQ
    • Training
    • Help documentatie
    • Voor developers
    • Status
    FacebookLinkedInTwitterInstagramYouTubePinterest
    Copyright ©2022 Flexmail nv
    Alle aangeduide prijzen zijn exclusief btw.
    ISO-27001 logoISO-27701 logoIaBelgium logoFeweb logo
    BTW BE0835 786 642
    Jaarbeurslaan 29 bus 31, 3600 Genk