Flexmail logo
  • Marketing
    • Email marketing
      Slimme e-mailmarketing
      Emails in 1-2-3
    • Automation
      Automatische mailflows
      Bouw gepersonaliseerde scenario's
    • CRM
      Marketing CRM
      Persoonlijke mails op grote schaal
    • Reports
      Real-time rapporten
      Dataverrijking voor iedereen
    • Interests
      Interesses
      Stuur mails die boeien
    • Forms
      Formulieren en enquetes
      Verzamel feedback
    • Integrations
      Integraties
      Connecteer je favoriete tools
    Snel overzicht van het Flexmail Platform
    Ontwerp mails op jouw maat en leer van de juiste resultaten
    Arrow icon
    Marketing
    • Slimme e-mailmarketing
    • Automatische mailflows
    • Marketing CRM
    • Real-time rapporten
    • Interesses
    • Formulieren en enquetes
    • Integraties
    • Transactionele e-mail
  • Transactioneel
  • Prijs
  • Resources
    Email marketing
    Masterclass
    Schrijf je in en ontvang 5 weken lang elke week een nieuwe les
    Integrations
    Downloads
    Templates en downloads die jouw e-mails beter maken
    • Email marketing
      Blog
    • Automation
      Webinars
    • Integrations
      Cases
    • Integrations
      Krijg support
    Resources
    • Masterclass
    • Downloads
    • Blog
    • Webinars
    • Cases
    • Krijg support
  • Partners
InloggenProbeer het gratis

Hoe communiceer jij veranderingen in je voorwaarden?

Michelle Michelle Dassen
28-11-2017 • 
Leestijd is ongeveer 3 minuten
Share via EmailShare on FacebookShare on X
Algemene Voorwaarden bevestigen
    Als je al in volle voorbereiding bent voor de GDPR, dan is de kans groot dat je een aantal zaken hebt aangepast in je algemene voorwaarden. Hoe kan je je deze wijzigingen – zoals het hoort – duidelijk communiceren naar je klanten? Vandaag belichten we een zeer goed voorbeeld van Linkedin.

    Wanneer je een wettelijke overeenkomst bijwerkt, zoals bijvoorbeeld je privacy policy of algemene voorwaarden, dan is het zeer belangrijk dat je je bestaande klanten ook op de hoogte brengt van de exacte veranderingen en hun invloed op de werkwijze en het contract van je klanten. Daarbij is het absoluut noodzakelijk dat je hierover communiceert voordat de aanpassingen in werking treden.

    Wat moet er in je communicatie staan:

    E-mail is het meest gebruikte middel om over dergelijke veranderingen te communiceren. Let hierbij zeker op de volgende elementen:

    • Maak onmiddellijk duidelijk waarover je e-mail gaat
    • Start met een duidelijk onderwerp: “We passen onze Privacy Policy aan”
    • Geef aan waarom het aanpassen van je policy noodzakelijk is: om de user experience te verbeteren, om toegang te geven tot nieuwe services met nieuwe regels, enz.
    • Vertel hoe de veranderingen een invloed hebben op je klanten en hun accounts/contracten
    • Geef een samenvatting van de belangrijkste wijzigingen
    • Voeg linken toe naar de nieuwe overeenkomsten
    • Geef aan vanaf wanneer de aanpassingen in werking treden
    Zo verstuurde Elance bijvoorbeeld een e-mail om aan te geven dat maar liefst 8 van haar legal overeenkomsten zouden wijzigen. De e-mail bevat linken naar de aangepaste onderdelen en zelfs een samenvatting van elke onderdeel. Het resultaat is een overzichtelijke en duidelijke e-mail:

    Voorbeeld e-mail van Elance over wijzigingen legal overeenkomsten
    Voorbeeld e-mail van Elance over wijzigingen legal overeenkomsten

    Voorbeeld e-mail van Elance over wijzigingen legal overeenkomsten

    Voorbeeld e-mail van Elance over wijzigingen legal overeenkomsten


    Gratis E-mailmarketing Masterclass

    Gratis E-mailmarketing Masterclass

    Ontdek doorheen 5 modules hoe je e-mailcampagnes opzet waarmee je elke keer je doel behaalt.

    Start vandaag

    Hoe communiceert Linkedin dan precies de aanpassingen aan haar Privacy Policy?

    Herken jij de elementen die betrekking hebben tot de GDPR? Je vindt de oplossing onderaan dit artikel.

    Voorbeeld e-mail van LinkedIn over wijzigingen gebruiksvoorwaarden
    Voorbeeld e-mail van LinkedIn over wijzigingen gebruiksvoorwaarden

    Voorbeeld e-mail van LinkedIn over wijzigingen gebruiksvoorwaarden

    Voorbeeld e-mail van LinkedIn over wijzigingen gebruiksvoorwaarden


    TIP:

    Ga er net zoals Linkedin niet automatisch van uit dat je klanten en doelpubliek op de hoogte zijn van de GDPR, en kies voor duidelijk leesbare en begrijpbare taal in zowel je communicatie rond je legal documenten, en in de documenten zelf.

    Oplossing:

    Welke elementen van de GDPR kan je terugvinden in de e-mail van Linkedin?

    1. Increased visibility of your Linkedin profile: Linkedin geeft Service partners toegang tot jouw gegevens. Hoe gaat dat in zijn werk, en wat kunnen zij zien?
    2. Productivity bots to improve communication: Linkedin past profiling toe om jouw voorkeuren te inventariseren, en zo relevantere content en ads te tonen.
    3. Aparte opt-in voor verschillende onderdelen van Linkedin features

    Wat kan je nog meer terugvinden rond GDPR in het blogartikel?

    1. Verduidelijking (goed leesbaar en transparant) van de teksten
    2. Uitbreiding van wat je wel en niet mag in Linkedin (bv. the act of scraping others’ content)


    Klaar om Flexmail uit te proberen?

    Klaar om Flexmail uit te proberen?

    Ontwerp mails op maat van jouw behoeften, bereik je doelgroep en leer van de juiste resultaten.

    Probeer het gratis

    Gerelateerde berichten

    Marketing Congress Casual talks podcast: Re-think  e-mailmarketing met Flexmail
    CASE
    07-11-2023
    Marketing Congress Casual talks podcast: Re-think e-mailmarketing met Flexmail
    Leestijd is ongeveer 4 minuten
    colora kleurt zijn communicatie met inspirerende en adviserende e-mailmarketing
    CASE
    26-10-2023
    colora kleurt zijn communicatie met inspirerende en adviserende e-mailmarketing
    Leestijd is ongeveer 8 minuten
    Customer Case Ilse Van der Schraelen
    CASE
    18-08-2022
    Hoe een broekenspecialist Flexmail gebruikt voor e-mailmarketing op maat
    Leestijd is ongeveer 14 minuten

    E-mail tips missen?
    Niet met Flexmail.

    E-mails die van jou een betere e-mailmarketeer maken*.
    Schrijf je in en ontvang onze beste content in je mailbox.

    *Gebaseerd op onwetenschappelijk maar kei accuraat onderzoek
    Flexmail logo
    Email marketing
    made easy
    • NL
    • EN
    • FR
    • DE
    Platform
    • E-mailmarketing
    • Drag & Drop builder
    • Automation
    • Integraties
    • Prijs
    • Flexmail versus Mailchimp
    • Flexmail versus MailerLite
    • Ons product
    Flexmail
    • Over ons
    • Jobs
    • Partners
    • Privacy policy
    • Anti-Spam Policy
    • Algemene voorwaarden
    • Cookie Statement
    • Acceptable use policy
    • Data processing Agreement
    • Generatieve AI policy
    Leren
    • Blog
    • E-mailmarketing Masterclass
    Ondersteuning
    • Contact
    • FAQ
    • Training
    • Help documentatie
    • Voor developers
    • Status
    FacebookLinkedInXInstagramYouTubePinterest
    Copyright ©2025 Flexmail nv
    Alle aangeduide prijzen zijn exclusief btw.
    ISO-27001 logo
    ISO-27701 logo
    IaBelgium logo
    Feweb logo
    BTW BE0835 786 642
    Jaarbeurslaan 29 bus 31, 3600 Genk