Flexmail logo
  • Marketing
    • Email marketing
      Slimme e-mailmarketing
      Emails in 1-2-3
    • Automation
      Automatische mailflows
      Bouw gepersonaliseerde scenario's
    • CRM
      Marketing CRM
      Persoonlijke mails op grote schaal
    • Reports
      Real-time rapporten
      Dataverrijking voor iedereen
    • Interests
      Interesses
      Stuur mails die boeien
    • Forms
      Formulieren en enquetes
      Verzamel feedback
    • Integrations
      Integraties
      Connecteer je favoriete tools
    Snel overzicht van het Flexmail Platform
    Ontwerp mails op jouw maat en leer van de juiste resultaten
    Arrow icon
    Marketing
    • Slimme e-mailmarketing
    • Automatische mailflows
    • Marketing CRM
    • Real-time rapporten
    • Interesses
    • Formulieren en enquetes
    • Integraties
    • Transactionele e-mail
  • Transactioneel
  • Prijs
  • Resources
    Email marketing
    Masterclass
    Schrijf je in en ontvang 5 weken lang elke week een nieuwe les
    Integrations
    Downloads
    Templates en downloads die jouw e-mails beter maken
    • Email marketing
      Blog
    • Automation
      Webinars
    • Integrations
      Cases
    • Integrations
      Krijg support
    Resources
    • Masterclass
    • Downloads
    • Blog
    • Webinars
    • Cases
    • Krijg support
  • Partners
InloggenProbeer het gratis

Stel dynamische doelgroepen op met de nieuwe segmentatie

Michelle Michelle Dassen
07-07-2023 • 
Leestijd is ongeveer 5 minuten
Share via EmailShare on FacebookShare on X
Stel dynamische doelgroepen op met de nieuwe Flexmail segmentatie
    Ah, segmentatie. Alleen al het horen van dat woord is genoeg om zelfs de meest doorwinterde e-mailmarketeers onmiddellijk te doen zweten. Je weet dat je het moet doen, maar de gedachte om al die technische interfaces en parameters te proberen te begrijpen kan genoeg zijn om het tot onderaan je to do lijst op te schuiven (of je onder je bureau te gaan verstoppen).

    Dat moet echt beter kunnen. Met onze gloednieuwe segmentatie interface hoef je geen technische wizard of wiskundegenie te zijn. Het enige wat je moet doen is enkele vragen beantwoorden. En voilà, je dynamische doelgroep staat klaar.

    “Maar waarom zou je je überhaupt bezighouden met segmentatie?”

    Segmentatie is waarschijnlijk het belangrijkste wat je kunt doen voor je e-mailmarketingcampagnes. Als je een huis probeerde te verkopen, zou je ook niet een verkoopbord in de voortuin knallen en gewoon hopen op het beste. Je wil ervoor zorgen dat de juiste mensen je huis opmerken - die op zoek zijn in die regio, naar dat aantal kamers.

    Je wilt hetzelfde doen voor je (e-mail)marketing. Je wilt ervoor zorgen dat je het juiste bericht naar de juiste mensen stuurt, anders verspil je alleen maar je tijd (en ook de tijd van je ontvangers trouwens).

    Voordelen van de nieuwe segmentatie-interface

    Het is super simpel

    Geen verwarrende technische termen of ingewikkelde interfaces - beantwoord gewoon een paar eenvoudige vragen en je bent klaar om te mailen. Bovendien is onze interface ontworpen om je te helpen je abonnees op de meest effectieve manier te targeten. Of je nu mensen wilt selecteren op basis van hun locatie of andere contactgegevens, hun gedrag in je campagnes of hun interesses, onze interface maakt het gemakkelijk om een segment te bouwen dat is afgestemd op jouw specifieke case.

    Je doelgroepen zijn dynamisch

    Dat betekent dat nieuwe contacten automatisch in de juiste doelgroep terechtkomen. Daarnaast kan je nu nog makkelijker onderlinge verbanden tussen segmenten leggen. Zo kan je een bestaande doelgroep nog verder gaan onderverdelen voor specifieke mails. Bij het aanmaken van je segment vragen we je of je een volledig nieuw segment wil opbouwen, of je je wil baseren op een bestaande doelgroep.

    Iedereen in je team kan het gebruiken

    Maar het allerbelangrijkst? Onze nieuwe interface bespaart je gegarandeerd tijd en geld. Geen uren meer besteden aan het proberen te begrijpen van ingewikkelde segmentatieregels, of het inhuren van dure consultants om het voor je te doen. Met onze interface kun je in slechts een paar minuten een segment bouwen en direct resultaten zien. En laten we eerlijk zijn - tijd en geld zijn twee dingen waar elke e-mailmarketeer wel wat meer van kan gebruiken.

    Support tip
    Denk goed na over de naamgeving van je segment. Zo kan iedereen het begrijpen en gebruiken, of ze het nu zelf hebben gebouwd of niet.


    De belangrijkste elementen

    Duidelijkere en nieuwe segmentatiecondities

    Segmentatieconditities
    Weg met mogelijke twijfels. Kies op basis van welke gegevens of acties je je segment wil opbouwen. Op basis van je keuze stellen wij je de nodige vervolgvragen.

    Een nieuw segment opbouwen of een bestaande doelgroep verder uitdiepen

    Segment opbouwen
    Soms wil je voor specifieke mails maar een kleine groep van mensen bereiken. Via geneste segmenten maak je onderlinge verbanden visueel duidelijk - voor jezelf en je collega’s. Doordat je hiermee reeds gekozen eigenschappen van een andere doelgroep meeneemt bespaar je ook een pak tijd.

    Nog betere performantie

    Segmentation
    Ook achter de schermen werkten we aan schaling en performantie. Door imports, updates en acties van je contacten is je contactdata constant in beweging. Via de tellers krijg je een idee van hoe veel contacten er op dat moment in je doelgroep zitten. Wees je er wel van bewust dat door die bewegingen, die situatie letterlijk de volgende seconde alweer anders kan zijn ;-).

    En daar heb je het, mensen. Segmentatie kan in het begin misschien ontmoedigend lijken, maar met onze nieuwe interface is het nog nooit zo gemakkelijk geweest. Ga het dus snel uitproberen in je account. We kunnen niet wachten om je feedback te horen.

    Klaar om Flexmail uit te proberen?

    Klaar om Flexmail uit te proberen?

    Ontwerp mails op maat van jouw behoeften, bereik je doelgroep en leer van de juiste resultaten.

    Probeer het gratis

    Gerelateerde berichten

    De nieuwe afzendervereisten van Gmail en Yahoo: alles wat je moet weten
    PRODUCT
    09-01-2024
    De nieuwe afzendervereisten van Gmail en Yahoo: alles wat je moet weten
    Leestijd is ongeveer 7 minuten
    Integreer Flexmail met jouw favoriete applicaties dankzij Zapier
    PRODUCT
    16-06-2022
    Boost je e-mailmarketing met Zapier integraties
    Leestijd is ongeveer 6 minuten
    Voorbeeld e-mail met een goede welkomstmail
    PRODUCT
    15-02-2022
    Nieuwe targetingmogelijkheden in Flexmail
    Leestijd is ongeveer 9 minuten

    E-mail tips missen?
    Niet met Flexmail.

    E-mails die van jou een betere e-mailmarketeer maken*.
    Schrijf je in en ontvang onze beste content in je mailbox.

    *Gebaseerd op onwetenschappelijk maar kei accuraat onderzoek
    Flexmail logo
    Email marketing
    made easy
    • NL
    • EN
    • FR
    • DE
    Platform
    • E-mailmarketing
    • Drag & Drop builder
    • Automation
    • Integraties
    • Prijs
    • Flexmail versus Mailchimp
    • Flexmail versus MailerLite
    • Ons product
    Flexmail
    • Over ons
    • Jobs
    • Partners
    • Privacy policy
    • Anti-Spam Policy
    • Algemene voorwaarden
    • Cookie Statement
    • Acceptable use policy
    • Data processing Agreement
    • Generatieve AI policy
    Leren
    • Blog
    • E-mailmarketing Masterclass
    Ondersteuning
    • Contact
    • FAQ
    • Training
    • Help documentatie
    • Voor developers
    • Status
    FacebookLinkedInXInstagramYouTubePinterest
    Copyright ©2025 Flexmail nv
    Alle aangeduide prijzen zijn exclusief btw.
    ISO-27001 logo
    ISO-27701 logo
    IaBelgium logo
    Feweb logo
    BTW BE0835 786 642
    Jaarbeurslaan 29 bus 31, 3600 Genk