Flexmail logo
  • Marketing
    • Email marketing
      Slimme e-mailmarketing
      Emails in 1-2-3
    • Automation
      Automatische mailflows
      Bouw gepersonaliseerde scenario's
    • CRM
      Marketing CRM
      Persoonlijke mails op grote schaal
    • Reports
      Real-time rapporten
      Dataverrijking voor iedereen
    • Interests
      Interesses
      Stuur mails die boeien
    • Forms
      Formulieren en enquetes
      Verzamel feedback
    • Integrations
      Integraties
      Connecteer je favoriete tools
    Snel overzicht van het Flexmail Platform
    Ontwerp mails op jouw maat en leer van de juiste resultaten
    Arrow icon
    Marketing
    • Slimme e-mailmarketing
    • Automatische mailflows
    • Marketing CRM
    • Real-time rapporten
    • Interesses
    • Formulieren en enquetes
    • Integraties
    • Transactionele e-mail
  • Transactioneel
  • Prijs
  • Resources
    Email marketing
    Masterclass
    Schrijf je in en ontvang 5 weken lang elke week een nieuwe les
    Integrations
    Downloads
    Templates en downloads die jouw e-mails beter maken
    • Email marketing
      Blog
    • Automation
      Webinars
    • Integrations
      Cases
    • Integrations
      Krijg support
    Resources
    • Masterclass
    • Downloads
    • Blog
    • Webinars
    • Cases
    • Krijg support
  • Partners
InloggenProbeer het gratis

5 ideeën om interesses te gebruiken in je e-mailcampagnes

Michelle Michelle Dassen
30-06-2022 • 
Leestijd is ongeveer 6 minuten
Share via EmailShare on FacebookShare on X
5 ideeën om interesses te gebruiken in je e-mailcampagnes
    Je contacten indelen in interesses is het halve werk. Maar hoe zet je ze nu strategisch in om de resultaten van je campagnes op te krikken?

    Hieronder vind je vast inspiratie!

    1. Toon aangepaste product aanbevelingen

    Weet je wat de interesses van je contacten zijn? Dan is het gemakkelijk om aparte content naar de juiste doelgroep te versturen. Een dierenarts of dierenwinkel moet geen mails met katten afbeeldingen gaan sturen naar hondeneigenaars.

    Idem wanneer je opleidingen of webinars aanbiedt. Jouw mails gaan beter scoren als je aanbevelingen ook effectief aansluiten bij het profiel van je lezer:

    The Dots

    Wil je dit ook doen?

    Bekijk je interesses dan kritisch, en vraag je af welke selectie van jouw aanbod nu werkelijk interessant is voor contacten binnen een specifieke interesse. Met andere woorden: voor welke trainingen (of andere producten) is de kans op een aankoop of inschrijving het grootst? Verleid hen dan met die selectie, in plaats van een wildgroei aan aanbiedingen. Weinig mensen doen de moeite om zelf op zoek te gaan naar iets specifieks.

    2. Heractiveer inactieve contacten

    Je hebt vast wel contacten in je database zitten die in het verleden misschien wel gekocht hebben, maar over het algemeen niet zo actief zijn in je e-mails. Als je je interesses al indeelt op basis van hun interesses of activiteitsniveau, dan kan je contacten met een gebrek aan interesses met een campagne proberen te heractiveren.

    Neem bijvoorbeeld dit voorbeeld van Dropbox:

    Onderwerpregel: 21 reasons to give Dropbox Paper another try

    DropBox

    Wil je dit ook doen?

    Segmenteer op contacten die voor geen enkele interesse zijn ingeschreven. Dit is een belangrijke groep, zeker als je enkel mailt op basis van die interesses.

    Benoem dan het feit dat je contact niet zo actief is. Zo maak je meteen je intenties duidelijk. Vraag je daarbij ook af wat je minder enthousiaste klanten graag van je zouden willen zien en verwerk dat in je copy. Weet je dat niet? Verwerk dan een enquête in je win back e-mail! Zo laat je zien dat je geïnteresseerd bent in hen en je content of aanbod wil aanpassen.

    Heb je info over in het verleden aangekochte producten of bepaalde interesses waarop ze wel activiteit vertoonden? Richt je content dan op dat onderwerp.

    3. Beloon actieve contacten

    Beschik je over contacten in je database die geabonneerd zijn op veel van je content? Beloon hen dan voor dat enthousiasme. Dat kan via een leuke beloning.

    Chipotle
    DAVIDsTEA

    Wil je dit ook doen?

    In je segmentatie heb je de mogelijkheid om te segmenteren op contacten die ingeschreven zijn voor al je interesses.

    Belicht in je content wat het precieze voordeel of de beloning is, zowel in afbeelding als in copy. Sluit af met een duidelijk zichtbare call to action en instructies over hoe ze die beloning kunnen innen.

    4. Stuur aangepaste welkomstmails

    Is er een betere manier om een nieuwe relatie goed te starten dan meteen je nieuwe connectie te vertroetelen? Via interesses kan je je welkomstmails nog beter afstemmen op je doelpubliek. Denk aan promo’s, interessante info, relevante starterspakketten en meer!

    Flodesk

    Wil je dit ook doen?

    Een welkomstflow is makkelijk op te zetten in Flexmail. Maar kijk zeker eens naar bovenstaand voorbeeld. Ze hebben een download gekozen die waarschijnlijk goed bij hun doelpubliek past, maar doen daarbij ook moeite om zo veel mogelijk lezers ook effectief de kit te laten downloaden. De opsomming van alle voordelen of lessen in de kit helpen je om je download te verkopen.

    5. Werk met alternatieve verjaardagen

    Beschik je niet over de geboortedatum van je klanten voor het versturen van een promo? Misschien beschik je wel over andere interessante datums om “verjaardagen” te vieren. Denk aan de dag dat ze lid zijn geworden van je database of klant zijn geworden.

    Je aanbod of promo wordt natuurlijk nog interessanter als je het kan personaliseren met de interesse van je klant.

    MacPaw

    Zin in meer?

    Gesegmenteerd mailen zorgt voor hogere conversies en betere resultaten. Maar alles begint natuurlijk bij een goede planning en een duidelijke strategie. Nog aan het twijfelen? In dit artikel vertellen we je graag meer over de meerwaarde en mogelijkheden van interesses. Al overtuigd? Dan laten we je graag zien hoe je kan starten met de implementatie van interesses voor jouw communicatie.



    Klaar om Flexmail uit te proberen?

    Klaar om Flexmail uit te proberen?

    Ontwerp mails op maat van jouw behoeften, bereik je doelgroep en leer van de juiste resultaten.

    Probeer het gratis

    Gerelateerde berichten

    Onze designtips voor transactionele mails
    TIPS
    09-07-2024
    Onze designtips voor transactionele mails
    Leestijd is ongeveer 11 minuten
    Interne communicatiestromen: de rol van e-mailmarketing en andere kanalen
    TIPS
    10-06-2024
    International Email Benchmark 2024 resultaten bekend
    Leestijd is ongeveer 4 minuten
    Interne communicatiestromen: de rol van e-mailmarketing en andere kanalen
    TIPS
    16-05-2024
    50 ChatGPT prompts die jouw leven als e-mailmarketeer gemakkelijker maken
    Leestijd is ongeveer 8 minuten

    E-mail tips missen?
    Niet met Flexmail.

    E-mails die van jou een betere e-mailmarketeer maken*.
    Schrijf je in en ontvang onze beste content in je mailbox.

    *Gebaseerd op onwetenschappelijk maar kei accuraat onderzoek
    Flexmail logo
    Email marketing
    made easy
    • NL
    • EN
    • FR
    • DE
    Platform
    • E-mailmarketing
    • Drag & Drop builder
    • Automation
    • Integraties
    • Prijs
    • Flexmail versus Mailchimp
    • Flexmail versus MailerLite
    • Ons product
    Flexmail
    • Over ons
    • Jobs
    • Partners
    • Privacy policy
    • Anti-Spam Policy
    • Algemene voorwaarden
    • Cookie Statement
    • Acceptable use policy
    • Data processing Agreement
    • Generatieve AI policy
    Leren
    • Blog
    • E-mailmarketing Masterclass
    Ondersteuning
    • Contact
    • FAQ
    • Training
    • Help documentatie
    • Voor developers
    • Status
    FacebookLinkedInXInstagramYouTubePinterest
    Copyright ©2025 Flexmail nv
    Alle aangeduide prijzen zijn exclusief btw.
    ISO-27001 logo
    ISO-27701 logo
    IaBelgium logo
    Feweb logo
    BTW BE0835 786 642
    Jaarbeurslaan 29 bus 31, 3600 Genk