Flexmail logo
  • Marketing
    • Email marketing
      Slimme e-mailmarketing
      Emails in 1-2-3
    • Automation
      Automatische mailflows
      Bouw gepersonaliseerde scenario's
    • CRM
      Marketing CRM
      Persoonlijke mails op grote schaal
    • Reports
      Real-time rapporten
      Dataverrijking voor iedereen
    • Interests
      Interesses
      Stuur mails die boeien
    • Forms
      Formulieren en enquetes
      Verzamel feedback
    • Integrations
      Integraties
      Connecteer je favoriete tools
    Snel overzicht van het Flexmail Platform
    Ontwerp mails op jouw maat en leer van de juiste resultaten
    Arrow icon
    Marketing
    • Slimme e-mailmarketing
    • Automatische mailflows
    • Marketing CRM
    • Real-time rapporten
    • Interesses
    • Formulieren en enquetes
    • Integraties
    • Transactionele e-mail
  • Transactioneel
  • Prijs
  • Resources
    Email marketing
    Masterclass
    Schrijf je in en ontvang 5 weken lang elke week een nieuwe les
    Integrations
    Downloads
    Templates en downloads die jouw e-mails beter maken
    • Email marketing
      Blog
    • Automation
      Webinars
    • Integrations
      Cases
    • Integrations
      Krijg support
    Resources
    • Masterclass
    • Downloads
    • Blog
    • Webinars
    • Cases
    • Krijg support
  • Partners
InloggenProbeer het gratisPlan een demo
TEMPLATE

De ultieme e-mailmarketing contentkalender 2026

Plan je e-mailcampagnes voor het hele jaar in één overzicht. Deze gratis contentkalender geeft je meer dan 100 praktische momenten om contact te maken met je doelgroep: van seizoensgebonden acties tot relevante werelddagen. Inhakers die je kan gebruiken als kapstokken voor je content. Naast een kleurrijke digitale kalender, krijg je ook een praktische print versie om écht mee aan de slag te gaan. Print hem uit, vul hem aan, hang hem eventueel op.
In deze download
  • Meer dan 100 relevante inhakers om je doelgroep te bereiken
  • Een vrolijke digitale kalender en een printversie om in te vullen
  • Elke maand tips om je e-mailmarketing naar een hoger niveau te tillen
E-mailmarketing kalender 2026
Na het invullen krijg je direct de downloadlink. Je wordt automatisch ingeschreven voor onze nieuwsbrief, waarin we regelmatig praktische tips delen over e-mailmarketing. Uitschrijven kan natuurlijk altijd.

Waarom een contentkalender gebruiken?

Met een contentkalender werk je structureel aan je e-mailmarketing in plaats van campagnes op het laatste moment in elkaar te steken. Je vindt makkelijk inspiratie voor content die bij het seizoen of thema past. En je plant op tijd, zodat je niet onvoorbereid een leuke dag voorbij ziet gaan zonder er strategisch op in te spelen.

Inkijkexemplaar

  • content-calendar
  • content-calendar
  • content-calendar
  • content-calendar
  • content-calendar
  • content-calendar
  • content-calendar
  • content-calendar

In 4 stappen aan de slag:

Stap 1: Download de ultieme e-mailmarketing contentkalender 2026

Je weet nu precies op welke dag wat te vieren valt of in de kijker (lees: je e-mail) gezet kan worden. Je beschikt over een overzicht van alle belangrijke momenten en dagen in het jaar. Denk maar aan moederdag, Black Friday of zelfs de internationale dag van de wafel.

Stap 2: Selecteer inhakers die relevant zijn voor je contentstrategie, kernboodschap, merk én doelgroep

Aan de hand van deze kalender kan je precies zien op welke dag en datum deze inhakers vallen en beoordelen of ze echt bij jouw merk en verhaal passen.

Dus print de kalender uit, pak je fluostift erbij en markeer wat relevant is. Vul aan met data die specifiek voor jouw organisatie belangrijk zijn: productlanceringen, evenementen, jubilea. Maak er echt je eigen kalender van.

Vergeet niet:

  • Past een dag niet bij je branche? Doe er dan niets mee.
  • Ga niet enkel voor de populairste dagen. De kans is groot dat je tegen heel wat merken moet concurreren.
  • Plan wel rond seizoensgebonden evenementen zoals Kerstmis of Pasen.
  • Hou vooral rekening met je eigen evenementen en belangrijke momenten in je sector. Deze krijgen natuurlijk voorrand en vul je best in in je eigen geprinte contentkalender.

Stap 3: Verzamel input over de specifieke onderwerpen

Wat ga je communiceren op de geselecteerde dagen? Alles begint bij goede voorbereiding. Denk al na over specifieke thema's, mogelijke titels en onderwerpregels. Zo plan je vooruit en hoef je niet op het laatste moment nog alle inhoud te creëren.

Eén gouden regel: mgebruik de kalender om geïnspireerd te raken. Je hoeft niet elke e-mail te beginnen met "Het is vandaag de dag van…". Je kan ook enkel het onderwerp eruit halen. Zo is Global Recycling Day een goed moment om je circulaire aanpak te belichten, tips te geven over hergebruik of te vertellen hoe klanten je verpakkingen kunnen recycleren. Durf creatief te zijn, zorg dat je concept klopt en blijf herkenbaar.

Stap 4: Plan je campagnes in

Zet alles overzichtelijk op een rij. Wie maakt welke content? Wanneer moet het klaar zijn? En wanneer verstuur je? Wil je de content ook delen via andere kanalen zoals sociale media? Noteer dat er ook bij. Zo weet iedereen wat er wanneer gebeurt.

Inspiratie om jouw e-mailmarketing te doen groeien

Alles wat je moet weten over het gebruik van subdomeinen voor e-mail
TIPS
10-12-2025
Alles wat je moet weten over het gebruik van subdomeinen voor e-mail
Leestijd is ongeveer 10 minuten
5 oplossingen voor betere open rates van je e-mails
TIPS
24-11-2025
5 concrete oplossingen voor betere open rates van je e-mails
Leestijd is ongeveer 8 minuten
Zelf e-mails bouwen met de e-mailbuilder
TIPS
30-10-2025
Zelf e-mails bouwen met de e-mailbuilder? Dit moet je weten!
Leestijd is ongeveer 19 minuten

E-mail tips missen?
Niet met Flexmail.

E-mails die van jou een betere e-mailmarketeer maken*.
Schrijf je in en ontvang onze beste content in je mailbox.

*Gebaseerd op onwetenschappelijk maar kei accuraat onderzoek
Flexmail logo
Jouw gids
in e-mailmarketing
  • NL
  • EN
  • FR
  • DE
Platform
  • E-mailmarketing
  • Drag & Drop builder
  • Automation
  • Integraties
  • Prijs
  • Flexmail versus Mailchimp
  • Flexmail versus MailerLite
  • Ons product
Flexmail
  • Over ons
  • Jobs
  • Partners
  • Privacy policy
  • Anti-Spam Policy
  • Algemene voorwaarden
  • Cookie Statement
  • Acceptable use policy
  • Data processing Agreement
  • Generatieve AI policy
Leren
  • Blog
  • E-mailmarketing Masterclass
Ondersteuning
  • Contact
  • FAQ
  • Training
  • Help documentatie
  • Voor developers
  • Status
FacebookLinkedInXInstagramYouTubePinterest
Copyright ©2025 Flexmail nv
Alle aangeduide prijzen zijn exclusief btw.
ISO-27001 logo
ISO-27701 logo
IaBelgium logo
Feweb logo
BTW BE0835 786 642
Jaarbeurslaan 29 bus 31, 3600 Genk