Breng structuur in jouw content plan
Met behulp van deze template werk jij naar je deadlines toe en krijg je een beter inzicht in welke elementen bijdragen tot het succes van je campagnes.Inkijkexemplaar
Stap 1: Denk na over hoe je je content wil spreiden doorheen het jaar
Je kan het eerste deel van de template gebruiken om je e-mails te plannen.Start met belangrijke vaste gebeurtenissen. Waar ga je zeker content rond moeten bouwen? Denk aan feestdagen, thema dagen, opendeurdagen en seizoenen die belangrijk voor je zijn.
Vul dit aan met leuke inhakers en kansen die je gaan helpen om een hook te vinden. Om je hierbij te helpen publiceren we al enkele jaren onze content kalender.
Denk na over strategische content waarvan je weet dat die goed gaat werken: ga je bepaalde producten lanceren? Is er specifieke content die je daaraan wil koppelen? Denk aan thema-blogartikels, whitepapers, webinars of trainingen.
Vul nadien gaten en lege vakken in voor consistentie.
Stap 2: Plan je content en organiseer het werk
Maak het naarmate je deadlines korterbij komen concreter. Wat ga je wanneer sturen? Wat wordt je onderwerp? Naar wie ga je dat sturen? En wat is de status van deze mailing? Dat kan je allemaal noteren in deze template.Stap 3: Vul je resultaten in
Eens je campagne buiten is, ga je in het tweede deel van de template je resultaten in absolute cijfers invullen: afgeleverd, aantal geopend, geklikt. De template berekent je ratio’s en vergelijkt je campagnes onderling. De beste en slechtste campagnes worden erin uitgelicht, en je kan vanuit deze template precies zien wat net wel, en net niet heeft gewerkt bij je doelgroep. Tenslotte is er ook nog een onderdeeltje om je AB testing meer zichtbaar te maken.Stap 4: Analyseer en optimaliseer je campagnes
De beste en slechtste campagnes worden erin uitgelicht, en je kan vanuit deze template precies zien wat net wel, en net niet heeft gewerkt bij je doelgroep. Bovendien is het gemakkelijk om je resultaten zo binnen de organisatie te delen.Tenslotte is er ook nog een onderdeeltje om je AB testing meer zichtbaar te maken.
Klaar om dieper in je campagneresultaten te duiken? Download dan snel jouw exemplaar! Combineer hem met onze content kalender voor nog meer inspiratie.