Flexmail logo
  • Marketing
    • Email marketing
      Slimme e-mailmarketing
      Emails in 1-2-3
    • Automation
      Automatische mailflows
      Bouw gepersonaliseerde scenario's
    • CRM
      Marketing CRM
      Persoonlijke mails op grote schaal
    • Reports
      Real-time rapporten
      Dataverrijking voor iedereen
    • Interests
      Interesses
      Stuur mails die boeien
    • Forms
      Formulieren en enquetes
      Verzamel feedback
    • Integrations
      Integraties
      Connecteer je favoriete tools
    Snel overzicht van het Flexmail Platform
    Ontwerp mails op jouw maat en leer van de juiste resultaten
    Arrow icon
    Marketing
    • Slimme e-mailmarketing
    • Automatische mailflows
    • Marketing CRM
    • Real-time rapporten
    • Interesses
    • Formulieren en enquetes
    • Integraties
    • Transactionele e-mail
  • Transactioneel
  • Prijs
  • Resources
    Email marketing
    Masterclass
    Schrijf je in en ontvang 5 weken lang elke week een nieuwe les
    Integrations
    Downloads
    Templates en downloads die jouw e-mails beter maken
    • Email marketing
      Blog
    • Automation
      Webinars
    • Integrations
      Cases
    • Integrations
      Krijg support
    Resources
    • Masterclass
    • Downloads
    • Blog
    • Webinars
    • Cases
    • Krijg support
  • Partners
InloggenProbeer het gratis
TEMPLATE

Content planning template

Om er echt voor te zorgen dat je content aansluit bij je doelgroep, moet je je resultaten goed bekijken. Met de Flexmail content planning template maak je dit nog inzichtelijker, zowel voor als na het versturen.
In deze template
  • Plan je contactmomenten in
  • Werk samen met je collega’s
  • Track je resultaten
  • Krijg inzicht in je beste en slechtste campagnes
  • Ontdek wat werkt voor je volgende campagnes
Flexmail content planning template

Breng structuur in jouw content plan

Met behulp van deze template werk jij naar je deadlines toe en krijg je een beter inzicht in welke elementen bijdragen tot het succes van je campagnes.

Inkijkexemplaar

  • example
  • example
  • example
  • example
  • example

Stap 1: Denk na over hoe je je content wil spreiden doorheen het jaar

Je kan het eerste deel van de template gebruiken om je e-mails te plannen.

Start met belangrijke vaste gebeurtenissen. Waar ga je zeker content rond moeten bouwen? Denk aan feestdagen, thema dagen, opendeurdagen en seizoenen die belangrijk voor je zijn.

Vul dit aan met leuke inhakers en kansen die je gaan helpen om een hook te vinden. Om je hierbij te helpen publiceren we al enkele jaren onze content kalender.

Denk na over strategische content waarvan je weet dat die goed gaat werken: ga je bepaalde producten lanceren? Is er specifieke content die je daaraan wil koppelen? Denk aan thema-blogartikels, whitepapers, webinars of trainingen.

Vul nadien gaten en lege vakken in voor consistentie.

Stap 2: Plan je content en organiseer het werk

Maak het naarmate je deadlines korterbij komen concreter. Wat ga je wanneer sturen? Wat wordt je onderwerp? Naar wie ga je dat sturen? En wat is de status van deze mailing? Dat kan je allemaal noteren in deze template.

Stap 3: Vul je resultaten in

Eens je campagne buiten is, ga je in het tweede deel van de template je resultaten in absolute cijfers invullen: afgeleverd, aantal geopend, geklikt. De template berekent je ratio’s en vergelijkt je campagnes onderling. De beste en slechtste campagnes worden erin uitgelicht, en je kan vanuit deze template precies zien wat net wel, en net niet heeft gewerkt bij je doelgroep. Tenslotte is er ook nog een onderdeeltje om je AB testing meer zichtbaar te maken.

Stap 4: Analyseer en optimaliseer je campagnes

De beste en slechtste campagnes worden erin uitgelicht, en je kan vanuit deze template precies zien wat net wel, en net niet heeft gewerkt bij je doelgroep. Bovendien is het gemakkelijk om je resultaten zo binnen de organisatie te delen.

Tenslotte is er ook nog een onderdeeltje om je AB testing meer zichtbaar te maken.


Klaar om dieper in je campagneresultaten te duiken? Download dan snel jouw exemplaar! Combineer hem met onze content kalender voor nog meer inspiratie.

Inspiratie om jouw e-mailmarketing te doen groeien

Wat is een e-mail preheader?
TIPS
30-04-2025
Boost je open rates met e-mail preheaders
Leestijd is ongeveer 19 minuten
Wat is een e-mail preheader?
TIPS
14-04-2025
Wat is een e-mail preheader?
Leestijd is ongeveer 10 minuten
Maart 2025 release notes: ontdek de Brand Kit
RELEASE NOTES
06-04-2025
Maart 2025 release notes: ontdek de Brand Kit
Leestijd is ongeveer 4 minuten

E-mail tips missen?
Niet met Flexmail.

E-mails die van jou een betere e-mailmarketeer maken*.
Schrijf je in en ontvang onze beste content in je mailbox.

*Gebaseerd op onwetenschappelijk maar kei accuraat onderzoek
Flexmail logo
Email marketing
made easy
  • NL
  • EN
  • FR
  • DE
Platform
  • E-mailmarketing
  • Drag & Drop builder
  • Automation
  • Integraties
  • Prijs
  • Flexmail versus Mailchimp
  • Flexmail versus MailerLite
  • Ons product
Flexmail
  • Over ons
  • Jobs
  • Partners
  • Privacy policy
  • Anti-Spam Policy
  • Algemene voorwaarden
  • Cookie Statement
  • Acceptable use policy
  • Data processing Agreement
  • Generatieve AI policy
Leren
  • Blog
  • E-mailmarketing Masterclass
Ondersteuning
  • Contact
  • FAQ
  • Training
  • Help documentatie
  • Voor developers
  • Status
FacebookLinkedInXInstagramYouTubePinterest
Copyright ©2025 Flexmail nv
Alle aangeduide prijzen zijn exclusief btw.
ISO-27001 logo
ISO-27701 logo
IaBelgium logo
Feweb logo
BTW BE0835 786 642
Jaarbeurslaan 29 bus 31, 3600 Genk