Flexmail logo
  • Marketing
    • Email marketing
      Slimme e-mailmarketing
      Emails in 1-2-3
    • Automation
      Automatische mailflows
      Bouw gepersonaliseerde scenario's
    • CRM
      Marketing CRM
      Persoonlijke mails op grote schaal
    • Reports
      Real-time rapporten
      Dataverrijking voor iedereen
    • Interests
      Interesses
      Stuur mails die boeien
    • Forms
      Formulieren en enquetes
      Verzamel feedback
    • Integrations
      Integraties
      Connecteer je favoriete tools
    Snel overzicht van het Flexmail Platform
    Ontwerp mails op jouw maat en leer van de juiste resultaten
    Arrow icon
    Marketing
    • Slimme e-mailmarketing
    • Automatische mailflows
    • Marketing CRM
    • Real-time rapporten
    • Interesses
    • Formulieren en enquetes
    • Integraties
    • Transactionele e-mail
  • Transactioneel
  • Prijs
  • Resources
    Email marketing
    Masterclass
    Schrijf je in en ontvang 5 weken lang elke week een nieuwe les
    Integrations
    Downloads
    Templates en downloads die jouw e-mails beter maken
    • Email marketing
      Blog
    • Automation
      Webinars
    • Integrations
      Cases
    • Integrations
      Krijg support
    Resources
    • Masterclass
    • Downloads
    • Blog
    • Webinars
    • Cases
    • Krijg support
  • Partners
InloggenProbeer het gratis

Juridische informatie

  • Privacy policy

    Privacy policy

  • Anti-Spam Policy

    Anti-Spam Policy

  • Algemene voorwaarden

    Algemene voorwaarden

  • Cookie Statement

    Cookie Statement

  • Acceptable use policy

    Acceptable use policy

  • Data processing Agreement

    Data processing Agreement

  • Generatieve AI policy

    Generatieve AI policy

Anti-Spambeleid

1. Beperkingen en verantwoordelijkheden

Afmeldingen

Ieder e-mailbericht dat in verband met de Diensten wordt verstuurd, moet een afmeldkoppeling ("unsubscribe"-koppeling) bevatten waarmee bezoekers zich van uw mailinglijst kunnen laten verwijderen.

Als u gebruik hebt gemaakt van de dubbele opt-in-functie van Flexmail, waarmee u een ontvanger kunt verzoeken te bevestigen dat u toestemming van hem of haar hebt gekregen om e-mails naar hem of haar te versturen, en deze ontvanger heeft niet, of niet bevestigend, gereageerd op een dergelijk verzoek om bevestiging, stemt u ermee in geen e-mails via Flexmail naar een dergelijke ontvanger te zullen versturen.

U mag geen e-mails versturen naar distributielijsten, nieuwsgroepen of spam-e-mailadressen. U mag een Flexmail-template uitsluitend kopiëren en het ontwerp uitsluitend gebruiken om vanaf Flexmail e-mails te versturen.

Flexmail kan uw toegang tot de Diensten naar eigen inzicht en zonder restitutie onmiddellijk blokkeren als Flexmail naar eigen goeddunken van mening is dat u in strijd met de bovengenoemde beperkingen hebt gehandeld.

U aanvaardt en hanteert ons privacybeleid en ons anti-spambeleid, die van tijd tot tijd door Flexmail kunnen worden gewijzigd.
Indien iemand in strijd met deze beperkingen handelt, zal zijn of haar account zonder waarschuwing en zonder restitutie van betaalde bedragen onmiddellijk worden beëindigd.

Klachten over spam

Klachten die Flexmail over u ontvangt in verband met vermeende spamactiviteiten, worden per e-mail aan u doorgestuurd. U dient binnen 24 uur een reactie op deze e-mail aan Flexmail toe te zenden. Als u niet binnen 48 uur hebt gereageerd of als u niet kunt aantonen dat de vermeende spam-e-mail niet door u was verstuurd, kan Flexmail uw account op enig moment zonder kennisgeving en zonder restitutie beëindigen.

Wanneer u een klacht over spam ontvangt, dient u de klagende ontvanger onmiddellijk van uw e-maillijst te verwijderen; indien u dit nalaat, kan Flexmail uw account op enig moment zonder kennisgeving en zonder restitutie beëindigen.

Wanneer Flexmail van een van uw contacten of van een internetprovider een klacht over spam ontvangt, zal Flexmail het e-mailadres van dit contact op de centrale zwarte lijst in uw Flexmail account plaatsen. Dit contact zal ook onmiddellijk van al uw mailinglijsten worden verwijderd.

Verder zult u begrijpen dat het versturen van bulk e-mail ertoe kan leiden dat uw internetprovider uw internetdienst beëindigt. U bent verantwoordelijk voor de naleving van de gebruiksvoorwaarden van uw internetprovider en Flexmail aanvaardt geen aansprakelijkheid voor niet-naleving van dergelijke gebruiksvoorwaarden door u.

Toestemming vereist

Wanneer abonnees zich inschrijven, dient u ervoor te zorgen dat ze weten dat u e-mails naar hen gaat versturen. U moet ze ook laten weten hoe vaak ze e-mails kunnen verwachten. Door ervoor te zorgen dat deze informatie voor uw abonnees beschikbaar en eenvoudig te begrijpen is, kunt u het aantal e-mail bounces, afmeldingen en klachten terugdringen.

Uw bestaande abonnees importeren

U kunt uw bestaande abonnees importeren zonder dat hiervoor een aanvullende opt-in-procedure nodig is. Iedere abonnee die u importeert, dient reeds toestemming te hebben gegeven voor het ontvangen van uw e-mails. Abonnees die in het verleden niet rechtstreeks om toezending van e-mails door u hebben verzocht (door middel van uw eigen opt-in-procedure), mogen niet worden geïmporteerd.

Offline verzamelde abonnees gebruiken

U dient te beschikken over rechtstreekse toestemming van iedere abonnee in uw lijst om e-mails naar hen te mogen versturen. Dit geldt ook voor e-mails die u offline hebt verkregen. Als u mensen vraagt om zich offline te abonneren (bijvoorbeeld op papier), moet u gedocumenteerd bewijs kunnen overleggen dat de abonnees u toestemming hebben gegeven om e-mails naar hen te versturen. Houd er rekening mee dat alleen iemands visitekaartje niet als aanvaardbare toestemming wordt beschouwd en dat u geen via visitekaartjes verkregen contacten mag importeren en geen e-mails naar hen mag versturen.

Misbruik melden

Als u denkt dat iemand die gebruik maakt van de Diensten in strijd met deze Voorwaarden handelt, verzoeken wij u ons hiervan onmiddellijk in kennis te stellen door middel van een e-mail gericht aan info@flexmail.be.

Harde bounces

Om te zorgen voor een hoge bezorgbaarheid voor uw account zal Flexmail iedere campagne controleren op harde bounces van niet-bestaande e-mailadressen op basis van de RFC 3463, code 5.1.1. Niet-bestaande e-mailadressen worden automatisch verplaatst naar de centrale zwarte lijst in uw Flexmail-account. Deze contacten worden ook gewist uit al uw mailinglijsten.

2. Uw verzendpraktijken en -resultaten

Groot aantal e-mail bounces

Als u een groot aantal bounces ontvangt voor uw campagne(s), is dat een teken dat u mogelijk geen rechtstreekse toestemming hebt om e-mails naar uw abonnees te versturen of dat de procedure waarmee u abonnees hebt verzocht/verzameld, niet is afgestemd op ons beleid of de geldende normen binnen de sector. Accounts met een afwijkend aantal bounces kunnen aan een onderzoek worden onderworpen. Als u een bovengemiddeld aantal bounces ontvangt, moet u uw abonnementenprocedure doorlichten; u dient ervoor te zorgen dat uw abonnees weten wat voor soort e-mails ze zullen ontvangen (en hoe vaak) wanneer ze zich abonneren, enz.

Groot aantal afmeldingen

Flexmail analyseert voortdurend het aantal afmeldingen voor uw campagnes. Accounts met een afwijkend aantal afmeldingen kunnen aan een onderzoek worden onderworpen. Als u een bovengemiddeld aantal afmeldingen ontvangt, moet u uw abonnementenprocedure doorlichten; u dient ervoor te zorgen dat uw abonnees weten wat voor soort e-mails ze zullen ontvangen (en hoe vaak) wanneer ze zich abonneren, enz.

Groot aantal klachten

Flexmail onderhoudt relaties met alle grote internetproviders om de hoogst mogelijke bezorgbaarheid te garanderen. Naast klachten die abonnees rechtstreeks naar Flexmail versturen kan Flexmail klachtgegevens verkrijgen/analyseren in het kader van de relatie met internetproviders. Met behulp van deze gegevens is Flexmail in staat snel te achterhalen of voor een account een afwijkend aantal klachten wordt ontvangen. Accounts waarvoor een bovengemiddeld aantal klachten wordt ontvangen, worden aan een onderzoek onderworpen. Dankzij strenge normen met betrekking tot klachten kan Flexmail al zijn legitieme gebruikers voor wie lage aantallen klachten worden ontvangen een hoge bezorgbaarheid bieden.
Flexmail logo
Email marketing
made easy
  • NL
  • EN
  • FR
  • DE
Platform
  • E-mailmarketing
  • Drag & Drop builder
  • Automation
  • Integraties
  • Prijs
  • Flexmail versus Mailchimp
  • Flexmail versus MailerLite
  • Ons product
Flexmail
  • Over ons
  • Jobs
  • Partners
  • Privacy policy
  • Anti-Spam Policy
  • Algemene voorwaarden
  • Cookie Statement
  • Acceptable use policy
  • Data processing Agreement
  • Generatieve AI policy
Leren
  • Blog
  • E-mailmarketing Masterclass
Ondersteuning
  • Contact
  • FAQ
  • Training
  • Help documentatie
  • Voor developers
  • Status
FacebookLinkedInXInstagramYouTubePinterest
Copyright ©2025 Flexmail nv
Alle aangeduide prijzen zijn exclusief btw.
ISO-27001 logo
ISO-27701 logo
IaBelgium logo
Feweb logo
BTW BE0835 786 642
Jaarbeurslaan 29 bus 31, 3600 Genk