Flexmail logo
  • Marketing
    • Email marketing
      Slimme e-mailmarketing
      Emails in 1-2-3
    • Automation
      Automatische mailflows
      Bouw gepersonaliseerde scenario's
    • CRM
      Marketing CRM
      Persoonlijke mails op grote schaal
    • Reports
      Real-time rapporten
      Dataverrijking voor iedereen
    • Interests
      Interesses
      Stuur mails die boeien
    • Forms
      Formulieren en enquetes
      Verzamel feedback
    • Integrations
      Integraties
      Connecteer je favoriete tools
    Snel overzicht van het Flexmail Platform
    Ontwerp mails op jouw maat en leer van de juiste resultaten
    Arrow icon
    Marketing
    • Slimme e-mailmarketing
    • Automatische mailflows
    • Marketing CRM
    • Real-time rapporten
    • Interesses
    • Formulieren en enquetes
    • Integraties
    • Transactionele e-mail
  • Transactioneel
  • Prijs
  • Resources
    Email marketing
    Masterclass
    Schrijf je in en ontvang 5 weken lang elke week een nieuwe les
    Integrations
    Downloads
    Templates en downloads die jouw e-mails beter maken
    • Email marketing
      Blog
    • Automation
      Webinars
    • Integrations
      Cases
    • Integrations
      Krijg support
    Resources
    • Masterclass
    • Downloads
    • Blog
    • Webinars
    • Cases
    • Krijg support
  • Partners
InloggenProbeer het gratis

Ik heb een vraag over...

  • Waarom Flexmail

    Waarom Flexmail

  • Facturatie en prijzen

    Facturatie en prijzen

  • E-mailmarketing

    E-mailmarketing

  • Ondersteuning

    Ondersteuning

  • Voor ontvangers

    Voor ontvangers

Waarmee moet je rekening houden als je professioneel wil gaan mailen?

Om gebruikers van e-mail software als Outlook te beschermen worden afbeeldingen standaard niet gedownload. Gmail downloadt ze standaard wel, maar gebruikers kunnen eigenlijk zelf kiezen. Volgens research van Litmus downloadt 43% van Gmail gebruikers standaard de afbeeldingen niet. Dit gebeurt om verschillende reden, met security als belangrijkste voor mailclients, en bandwidth voor individuen. Je ontvanger moet dan klikken om de afbeeldingen binnen te halen.

Dat hoeft niet meteen een ramp voor je e-mailcommunicatie te betekenen.
Je leest er meer over in dit artikel.
Het kan gebeuren dat een e-mail niet kan afgeleverd worden. We spreken dan van bounces. Er wordt nog een onderscheid gemaakt tussen hard en soft bounces. Is het bounce percentage van je e-mailcampagne te hoog, dan kan dit een negatieve invloed hebben op je reputatie.

Hard bounces worden meteen geweigerd. Zo kan een e-mailadres bijvoorbeeld niet (meer) bestaan. Zo kan een mailbox vol zitten, staat er een typfout in het e-mailadres. Als Flexmail zeker weet dat het om een blijvende reden gaat, dan gaan we dit e-mailadres automatisch blokkeren in je database. Zo houden we je afleverbaarheid en de IP reputatie op peil.

Soft bounces zijn adressen die worden geweigerd door een potentieel tijdelijk issue, zoals een mailbox die vol zit. Daarom blokkeren we deze niet onmiddellijk. Jij kan zelf een aantal ingeven van hoe vaak een e-mail mag bouncen op een adres vooral hij "uitgebounced" en ook geblokkeerd mag worden. Standaard is dit drie keer. Ook weer om je afleverbaarheid niet aan te tasten.
Dit is misschien de meest "technische" feature in Flexmail. Bij E-mail Authenticatie maak je gebruik van SPF, Sender ID en DKIM. Klinkt voor sommigen vaak moeilijk en oninteressant, maar als je echt serieus bent over het behalen van de beste resultaten is het echt essentieel voor je strategie. Heel simpel gezegd gaat het hier over security mechanismen die ervoor zorgen dat slechteriken geen mails in jouw naam kunnen versturen. En dat de ontvangende mail servers ook weten dat de mail die ze voor zich zien effectief van jou komt. DKIM heeft eigenlijk net hetzelfde doel, maar laat dat op een andere manier zien.

Heb je SPF correct opgezet, dan weet die ontvangende mail server echt zeker dat die mail van jou komt. Heb je het niet, dan weet niemand het echt zeker. En dan kom je in gevaarlijk vaarwater terecht.

Gelukkig maken we het je zo gemakkelijk mogelijk. In je account kan je de juiste keys genereren. Als je deze bezorgt aan je IT dienst of degene die je domein beheert, dan weten zij precies wat ze daarmee moeten doen.

Sommige concurrenten lossen dit anders op, waardoor zij authenticatie voor jou kunnen instellen. Jij hoeft dan niks te doen. Nadeel is wel dat ze je mails versturen vanuit een door hen gekozen e-mailadres dat verwijst naar dat van jou. Dat kan onbetrouwbaar over komen. Door onze keys aan jouw domein toe te voegen kan jij gewoon vanuit je eigen gekozen e-mailadres blijven sturen. Een pak professioneler dus.
Op zoek naar meer info en best practices over e-mailmarketing?
Ga dan zeker eens kijken in ons kenniscenter.

Toch iets anders nodig?

Training

Wil je Flexmail grondig leren kennen of je kennis van specifieke onderdelen uitbreiden? Of we werken samen met je team rond jouw strategie. Kan perfect met onze opleidingen.

Hulp nodig?

We gaan graag met je aan de slag!

phone icon +32 89 69 00 30

Contacteer sales

Contacteer support

Contacteer finance

Rapporteer spam

Zoek in de handleiding

Neem contact met ons op, het Flexmail team zit klaar om te helpen bij vragen
Flexmail logo
Email marketing
made easy
  • NL
  • EN
  • FR
  • DE
Platform
  • E-mailmarketing
  • Drag & Drop builder
  • Automation
  • Integraties
  • Prijs
  • Flexmail versus Mailchimp
  • Flexmail versus MailerLite
  • Ons product
Flexmail
  • Over ons
  • Jobs
  • Partners
  • Privacy policy
  • Anti-Spam Policy
  • Algemene voorwaarden
  • Cookie Statement
  • Acceptable use policy
  • Data processing Agreement
  • Generatieve AI policy
Leren
  • Blog
  • E-mailmarketing Masterclass
Ondersteuning
  • Contact
  • FAQ
  • Training
  • Help documentatie
  • Voor developers
  • Status
FacebookLinkedInXInstagramYouTubePinterest
Copyright ©2025 Flexmail nv
Alle aangeduide prijzen zijn exclusief btw.
ISO-27001 logo
ISO-27701 logo
IaBelgium logo
Feweb logo
BTW BE0835 786 642
Jaarbeurslaan 29 bus 31, 3600 Genk