Module 3
E-mails opstellen:
content, opbouw & design
Nu je e-mailstrategie goed zit en je exact weet hoe je met je contacten omgaat, is het tijd om e-mails te sturen. Die e-mails stel je even doordacht op als je strategie en je segmenten als je zeker wil zijn dat ze hun doel raken. In deze derde module krijg je een masterclass in hoe je concreet e-mails creëert in functie van je doel waar je publiek wil op klikken.
In deze module:
Haal meer uit de module met deze nuttige download: Werkdocument – E-mails opstellen
1. Strategie: wat is het doel van je bericht
Voor je begint aan design, tekst, buttons en andere concrete invulling, bepaal je het doel van je bericht. Je zal al de rest namelijk afstemmen op dat doel.
Op basis van je publiek
Om dat doel snel te bepalen, stel je enkele gerichte vragen:
- Wat voor informatie willen je contacten lezen? Waarom schreven ze zich in voor de nieuwsbrief?
- Welke informatie hebben je contacten nodig om over te gaan tot aankoop?
- Welke concurrenten spreken je contacten misschien nog aan? Wat heb jij dat zij niet hebben?
- Hoe linken we onze specifieke doelen aan die van de klant? Je wil misschien een bepaald product promoten. Hoe zet je dat product op één lijn met de doelen en verlangens van je contacten?
Op basis van je sector
Ook je sector speelt een cruciale rol wanneer je je doel bepaalt. Je start gemakkelijk vanuit jezelf, maar kan tegelijk ook naar concurrentie en trends in de industrie kijken. Enkele voorbeelden:
- Retailer: meer verkopen met productpromotie, zoals nieuwe releases, kortingen, thema-e-mails rond specifieke productgroepen...
- Restaurant: tafels reserveren met activiteiten zoals thema-avonden, nieuwe menu's, promoties, recepten...
- Nieuwssite: meer instroom naar de website genereren zodat advertenties meer opbrengen, met bijvoorbeeld uitlichting van de populairste artikels, thematische updates...
- Goed doel: donaties in de hand werken door bijvoorbeeld schenkers te informeren over lopende projecten, verhalen te vertellen...
- Event: ticketverkoop stimuleren met bio’s van sprekers, artikels van sprekers, programma's, tips…
Op basis van inhoud
Wanneer je je doelen bepaalt, is het belangrijk dat je er rekening mee houdt om de balans te bewaren en veel waardevolle content te sturen. Bedrijven die te vaak commerciële mails versturen worden gezien als spam en krijgen weinig reactie.
Bovendien krijg je ook veel inschrijvingen op je nieuwsbrief of andere mailings omdat mensen iets willen bijleren.
Daarom volg je het best de vuistregel van 90% Educational – 10% Promo. Zo stuur je die commerciële mail altijd met het volle vertrouwen dat die meerwaarde biedt. Bovendien combineer je de twee ook gemakkelijk:
- Retailer: nieuw product promoten? Deel eerst een stylingtip voor het nieuwe seizoen, een how-to of een interessant weetje.
- Restaurant: reserveringen krijgen? Deel dan eerst een beeld van een thema-avond om verwachtingen te scheppen of een recept rond seizoensproducten dat inspireert.
- Goed doel: donaties ontvangen? Vertel een verhaal over wie je organisatie helpt, laat een vrijwilliger aan het woord of toon welk verschil een donatie maakt.
Krijg inspiratie
Bepaal je onderwerp zorgvuldig. Creëer meerwaarde en maak dat contacten die meerwaarde ook echt voelen. Enkele voorbeelden om je te inspireren:
- Nieuwe producten: nieuwe releases of updates tonen bestaande en potentiële klanten dat je brand innoveert en er alles aan doet om de best mogelijke producten en diensten te bieden.
- Trends: nieuwe trends en tips over je sector zet je expertise in de verf en bouwt vertrouwen bij je klant.
- Interviews: interviews met bekende of onverwachte personen verrassen contacten. Het geeft afwisseling en inzichten in de ervaring van anderen.
- Een kijkje achter de schermen: door je contacten met foto’s, video’s en verhalen de menselijke kant van je bedrijf te tonen, zet je in op vertrouwen en herkenbaarheid. Ze voelen zich niet gewoon klant, maar deel van je merk.
- Vorige artikels: gebruik oudere artikels als inspiratie. Berichten die vroeger heel goed scoorden, geven je inzicht in de interesses van je klant en kunnen misschien zelfs een update gebruiken.
- Kortingen: als je product of dienst onderhevig is aan promoties of kortingsperiodes, zet je ook daar slim op in. Met kortingen enkel voor abonnees beloon je hen voor hun trouw en geef je een incentive om actief te blijven.
- Wedstrijden, puzzels en spelletjes: met activerende content doorbreek je de gewone flow van informatie en verras je met interactieve content. Niets nodigt meer uit dan een spelletje, en bovendien worden ze heel vaak gedeeld via social media. Hou het wel verrassend door dit maar zelden te sturen.
- Social media: zoek inspiratie op de social media waar je publiek het actiefst is en ontdek welke onderwerpen er leven. Niet enkel blijf je zelf zo mee met trends, het toont je contacten ook dat je deel bent van hun community en weet wat er echt leeft.
Met apps zoals Pocket, Evernote en Pinterest verzamel en organiseer je moeiteloos content, waar je die ook tegenkomt. Tegen de tijd dat je je e-mail wil opbouwen, barst je al van de ideëen. Platforms zoals Really Good Emails spitst zich bovendien toe op e-mails, een bijzonder waardevolle en oneindige bron van inspiratie.
Call-to-action
Je hebt een duidelijk doel en weet exact wat je wil dat je contact doet met je e-mail. Maar weet je contact dat ook? Met een duidelijke call-to-action of CTA vertel je je ontvangers welke actie ze moeten ondernemen om de meeste meerwaarde uit je mails te halen. En die actie verandert met elke e-mail en ieder doel.
Enkele belangrijke factoren voor een effectieve CTA:
- Gebruik niet te veel CTA’s in 1 mail: hoe minder acties contacten moeten ondernemen, hoe duidelijker het voor hen is wat ze moeten doen. Zo vermijd je keuzestress én maak je je doel meteen duidelijk. Voor elk doel stuur je dus het best een aparte mail die heel gericht is en enkel CTA’s bevat die dat specifieke doel dienen.
- Schrijf specifieke copy voor je CTA: ‘klik hier’ en ‘lees meer’ zijn weinig inspirerend. Toon contacten wat een klik hen oplevert met, bijvoorbeeld, ‘download je persoonlijke rapport’ of ‘krijg je gratis product’.
- Laat je CTA opvallen: niet elke CTA moet een grote rode knop zijn, maar hij moet wel opvallen tussen je brandkleuren en de content van je pagina. Probeer kleuren die contrasteren met de kleuren van je merk of plaats tekstlinks tussen veel witruimte om ze in de spotlight te zetten.
So what, who cares?
De vraag ‘so what, who cares?’ is de ultieme test voor elke e-mail die je wil uitsturen. Je mag dan wel een kwalitatieve tekst en inspirerend design hebben, als je contact er de meerwaarde niet van ziet, klikt die niet.
Maak daarom precies duidelijk wat je lezer moet doen en waarom ze juist deze informatie krijgen. Stel je in hun schoenen: wat ben ik hier als lezer mee? Hoe ga ik verder vanuit dit bericht? Maak dat je voor elk bericht die twee vragen vlot beantwoordt.
Tot slot is het ook belangrijk dat je sommige contacten laat gaan. Zijn er adressen of subgroepen die helemaal niet geïnteresseerd zijn in e-mails die vroeger of bij anderen wel heel goed werkten? Dan is de kans er dat ze niet meer helemaal aansluiten bij je bedrijf.
Maak het gemakkelijk om uit te schrijven zodat ze je bericht niet als spam aanduiden. Zo schonen zij gemakkelijk hun mailbox op en vermijdt jij de weerslag van veelvuldige spam-meldingen.
2. Design - laat je bericht opvallen
Mooie designs zijn een kwestie van smaak maar over bepaalde elementen kan elke designer het eens zijn. Wat jouw voorkeur ook is, deze designelementen zijn cruciaal voor een effectieve mail.
Betrouwbaarheid & herkenbaarheid
Je contact moet je merk bij elke e-mail meteen herkennen. Dat maakt niet enkel dat ze weten van wie ze waardevolle content krijgen, ze vertrouwen een merk dat ze kennen ook veel meer.
Je merk weerspiegelen, doe je onder andere zo:
- Gebruik je merkkleuren doorheen de mail
- Maak dat het design van je mails bij dat van je website past
- Ook details zoals lettertypes terugkomen
Leesbaarheid & structuur
Elke tekst moet voldoen aan bepaalde basisregels wanneer het aankomt op opbouw en leesbaarheid. De manier waarop je informatie aanbiedt is namelijk minstens even belangrijk als de inhoud ervan. Maak dat je tekststructuur aanzet tot lezen en je krijg gegarandeerd resultaat.
- Logische hiërarchie: zet belangrijke informatie bovenaan. Drukbezette contacten zien vaak enkel de bovenkant van je mail voor ze wegklikken. Maak dat ze de essentie krijgen in een oogopslag.
- Evenwicht tussen tekst en afbeelding: te veel tekst is onoverzichtelijk, te veel afbeeldingen zijn rigide en onduidelijk. Zorg voor een evenwicht waarin je tekst duidelijk naar voor komt en afbeeldingen de inhoud mooi onderstrepen.
- Witruimte verdeelt je tekst in hapklare stukken en toont duidelijk waar het ene stuk eindigt en het andere begint. Het maakt het, net zoals afbeeldingen, gemakkelijker om je tekst te scannen. En scannen, niet lezen, is wat de meeste mensen online doen.
- Flexibele lay-out: giet je evenwicht tussen tekst en afbeelding in een lay-out met bewegingsruimte. Je e-mail komt namelijk terecht op veel verschillende schermgroottes en moet er overal even goed uitzien. Bovendien helpt het ook om een enkele kolom met informatie te hebben. Dat geeft een duidelijke lay-out en helpt je relevant te blijven.
- Mobielvriendelijk: de belangrijkste schermgrootte is ook de kleinste. Tegenwoordig lezen veel mensen e-mails (enkel) op hun smartphone. Zorg er daarom voor dat je boodschap er op het kleine scherm net zo goed uitziet én dat lezers gemakkelijk op CTA’s kunnen klikken. Hou ook je lettertype vrij groot.
- Meer contrast: een hoger contrast tussen de verschillende blokken content maken afbeeldingen en tekst beter zichtbaar. Hou er ook rekening mee dat een mobiel beeldscherm iets donkerder is. Dat is minder hard voor de ogen. Hierdoor moet je er ook voor zorgen dat het contrast tussen je achtergrondkleuren en tekst groter is.
Let op met afbeeldingen
Besteed extra aandacht aan je gebruik van afbeeldingen. Niet elke mail client geeft je afbeeldingen weer, wat voor problemen kan zorgen. Met deze tips gebruik je afbeeldingen slim:
- Vermijd afbeeldingen voor belangrijke content zoals titels, links en call-to-actions.
- Toon contacten een duidelijke link naar de webversie van je bericht.
- Vraag contacten je toe te voegen aan hun adresboek of whitelist . Dan worden je afbeeldingen wel getoond.
- Voorzie alt-teksten voor alle afbeeldingen zodat contacten weten wat de originele afbeelding toonde.
- Zet de hoogte en een breedte voor je afbeelding vast om te voorkomen dat je design verschuift wanneer afbeeldingen niet getoond worden.
- Test je design zonder afbeeldingen vooraleer je verstuurt om zeker te zijn dat het geheel nog steeds leesbaar is.
Enkele technische specificaties
Element | Eigenschap | Waarom |
---|---|---|
CTA |
| Vergemakkelijkt clicks |
Lengte tekst | 100 woorden per scherm | Verhoogt leesbaarheid |
Onderwerpregel |
| Verduidelijkt het onderwerp |
Kolom | 600-700 px breed | Verhoogt leesbaarheid |
Lettertype |
| Verhoogt leesbaarheid en interactie |
Op zoek naar meer? Ontdek dan hoe je je design afstemt op elke e-mailclient.
3. Content - nodig uit en overtuig
Je weet ongeveer waar je heen wil, je koos het perfecte design voor je bericht en je bent klaar om aan de slag te gaan. Maar hoe begin je met schrijven? Om zeker te zijn dat je copy je contacten écht overtuigt, kan je alvast aan de slag met deze tips.
Onderwerpregel
Je onderwerpregel eerst schrijven? Ja! Het is namelijk het belangrijkste stukje copy van je hele e-mail. Het is de enige plek die contacten overtuigt om je mail te openen. Als deze regel niet van het scherm spat en tot actie oproept, dan krijgen ze de rest van je content nooit te zien.
Met deze do’s en don'ts ga je alvast de juiste richting uit.
Zo spat je subject line van het scherm
- Beschrijvend: toon contacten exact wat ze mogen verwachten.
- Big benefit: nodig uit tot klikken met het grote voordeel dat contacten krijgen door de e-mail te openen.
- Persoonlijk: spreek contacten met hun naam aan, vermeld hun locatie of geef een belangrijke datum bij dringende berichten om te tonen dat het echt om hen draait. Wist je dat gepersonaliseerde mails 22% meer kans hebben om geopend te worden?
- Vraagvorm: vragen nodigen uit tot antwoorden. Je speelt in op hun nieuwsgierigheid en maakt het onmogelijk om niet te klikken.
- Emoji’s: emoji’s tonen emoties en trekken de aandacht zoals tekst dat niet kan. Let er wel goed op dat emoji’s bij je publiek, je merk en je boodschap passen, en dat je ze niet te veel gebruikt.
- Het belangrijkste eerst: de maximale lengte verschilt per toestel, programma en schermgrootte. Om er zeker van te zijn dat de belangrijkste info - zoals bijvoorbeeld een deadline - niet verloren gaat, zet je die zo veel mogelijk aan het begin van je zin.
Dit ga je beter uit de weg
- Schreeuwerig: ALL CAPS, !!!!!!, 🥳🤩🍾🥂🎆🎈🎊🎉🎂🍻👏. Daar klikt niemand op. Maak dat je bericht niet als spam overkomt. Om diezelfde reden dubbelcheck je het best ook je spelling. Spellings- en grammaticale fouten komen onbetrouwbaar over en worden vaak gelinkt aan oplichters.
- Vaag: “Je raad nooit wat je hier krijgt…”. Neen, dat raad ik inderdaad niet. Mysterie in je copy verwerken kan best, en op nieuwsgierigheid inspelen zeker, maar geef contacten dan wel iets om op af te gaan. Iets dat uitnodigt in plaats van afschrikt. Daarvoor gebruik je ook het best je preheader ten volle, het stukje tekst na het onderwerp dat je ontvanger ziet vanuit de inbox.
- Valse beloftes: valse beloftes schaden je betrouwbaarheid en reputatie heel erg. Gebruik je het woord ‘gratis’? Zorg er dan voor dat je contact ook effectief iets waardevols gratis krijgt, of dat nu een product of content is.
Overtuigende copy in de body van je e-mail
Net zoals je design, moet je ook je tekst heel zorgvuldig ontwerpen. Ook de opbouw van je tekst is namelijk cruciaal voor leesbaarheid. Combineer dat met het juiste woordgebruik en je schrijft e-mails om trots op te zijn.
Onderstaande tips & overzichtjes geven je concrete tools om je tekst zo goed mogelijk te optimaliseren.
Eigenschappen van een goede tekst
- Gebruik activerende taal
- Personaliseer wanneer mogelijk
- Schrijf in de tweede persoon om persoonlijk aan te spreken
- Wees duidelijk en beknopt
- Geef enkel nuttige informatie
- Toon je eigen persoonlijkheid
- Gebruik woorden die een 11-jarige begrijpt
Overzicht van nuttige ‘power words’
Deze specifieke woorden stimuleren actie in iedereen die ze leest.
Gratis | Zet aan tot actie |
Jij / u | Spreekt rechtstreeks aan |
Resultaten | Schept duidelijkheid |
Onmiddellijk | Levert meteen voordelen op en creëert een gevoel van urgency |
Gegarandeerd | Schept vertrouwen |
Ontdek | Wakkert nieuwsgierigheid aan |
Bewezen | Schept vertrouwen |
Beperkt geldig | Stimuleert snelle beslissingen |
Nieuw | Wakkert nieuwsgierigheid aan |
Korting | Zet aan tot actie |
Exclusief | Geeft een gevoel van exclusiviteit |
Positief woordgebruik | Creëert een positief gevoel |
De 4 P’s voor een overtuigende tekst
De "Four Ps" van Persuasive Email Copywriting van Jack Price houden je tekst gestructureerd, beknopt en to-the-point.
1. Promise - belofte
Wanneer je contacten rechtstreeks aanspreekt, maak je een impliciete belofte. Door het type tekst dat je koos, je woordgebruik, het medium… Die belofte moet je nakomen, zonder uitzondering.
Bovendien kan je ook expliciete beloftes maken. Wat wil je publiek graag? Waar kijken ze naar uit in je e-mails en andere berichten? Beloof het ze en gééf het dan ook. Niets maakt je klant blij en stimuleert merktrouwheid als een nagekomen belofte.
2. Picture - schets een beeld
Afbeeldingen zijn niet de enige plek waar je beelden kan gebruiken. Met de juiste woorden schets je een mentaal beeld van waarover je het hebt dat je klant doet wegdromen.
Hoe je dat concreet doet? Met enkele eenvoudige tricks:
- Ga in details : beschrijf de kleinste eigenschappen van het beeld dat je wil oproepen
- Gebruik sprekende woorden : wees heel specifiek met levendige en concrete woorden
- Geef voorbeelden waarvan je weet dat ze een beeld oproepen
3. Proof - lever bewijs
Wanneer je een zaak maakt, je lezer wil overtuigen, breng dan ook bewijs aan dat je punt ondersteunt. Je moet namelijk bewijzen dat je de waarheid spreekt.
Welk bewijs je aanbrengt, hangt af van je publiek. Voor ervaringen geef je testimonials, om resultaten te onderbouwen gebruik je onderzoek van experts. Foto’s, statistieken: ze onderbouwen je punt, scheppen vertrouwen én verbeteren de scanbaarheid van je tekst.
4. Push
Wees heel specifiek in wat je wil dat je publiek doet. Bij call-to-actions in het bijzonder, maar ook bij de rest van je tekst is het belangrijk dat lezers weten wat ze moeten doen.
Toon hen bovendien niet enkel de actie die ze moeten ondernemen, maar geef ze bijkomende motivatie. Neem twijfels weg en benadrukt wat ze overhouden aan de actie.
Je neemt hun hand en begeleidt ze via een pad doorheen je tekst tot waar je hen wil. Daarvoor gebruik je onder andere een logische volgorde van informatie, duidelijke witruimte, beknopte paragrafen en tussentitels.
Naast de 4 p’s identificeert Jack Price nog enkele belangrijke factoren die je het best meeneemt om elke tekst te optimaliseren.
- Schrijf je eerste versie heel snel en laat de ideeën gewoon vloeien. Daarna kan je alles nog aanpassen, maar dan staat je creativiteit wel al op papier.
- Wees beknopt. Hoe minder woorden je gebruikt om je boodschap over te brengen, hoe beter. Al de rest veroorzaakt ruis.
- Lees je tekst luidop. Als die gesproken natuurlijk klinkt, is die dat op de pagina ook.
4. Personalisatie
Niets schept zo’n band als je contacten persoonlijk aanspreken. En met die personalisatie kan je ver gaan. Er zijn 3 types personalisatie.
Type 1: Persoonlijke aanspreking
Dit is de meest voor de hand liggende soort personalisatie. Met ‘Dag Jan’ aan het begin van je mail, voelt je contact zich meteen persoonlijk aangesproken en krijgen ze het gevoel dat het bericht speciaal voor hen gemaakt is.
En daar hoeft het niet te stoppen. Afhankelijk van je type bericht en de gegevens die je hebt, kan je bijvoorbeeld een uniek klantnummer of locatie vermelden.
Dit soort personalisatie past goed in HTML-berichten met sterke opmaak, maar je zet het persoonlijke nog extra in de verf met tekstuele een-op-een-berichten in plaats van html-berichten.
Tekst geeft contacten de indruk dat je het mailtje speciaal voor hen handmatig opstelde, wat exclusiviteit suggereert en jullie band versterkt.
Type 2: Inspelen op eigenschappen & gedrag
Een iets complexere, maar minstens even effectieve techniek is inspelen op de interesses en interactie van je contacten. Je analyseert hun klikgedrag in vorige berichten en past de inhoud daaraan aan, en je houdt ook gemakkelijk interesses bij in interessegroepen.
Heb je geen duidelijk beeld van de interesses van je contacten? Vraag het dan gewoon. Met een formulier in één van je nieuwsbrieven geven je contacten eenvoudig aan waarover ze meer willen weten en waarover niet. Zo weten ze zeker dat je er alles aan doet om relevante content te sturen.
Resultaat? Onder andere hogere open rates en lagere uitschrijfpercentages, maar ook trouwere contacten die waarderen dat je above and beyond gaat om kwaliteit te bieden.
Type 3: Dynamic content
Met een dynamische nieuwsbrief toon je bepaalde stukken content pas als je contact aan specifieke criteria voldoet. Zo kan je bijvoorbeeld instellen dat enkel contacten ouder dan 50 van een bepaald artikel zien, terwijl anderen een alternatief krijgen.
Je bespaart dus tijd door dezelfde e-mail voor je hele publiek te personaliseren. Dat doe je door beelden en tekst aan te passen, maar ook links en zelfs anderstalige artikels.
Met automation pas je zelfs de CTA en landing page dynamisch aan. Zo stuur je specifieke aanbiedingen die hyper-relevant zijn voor je publiek.
Personalisatie is enkel effectief wanneer je het doordacht aanpakt. Wees zeker dat je de juiste gegevens hebt en dat je relevante berichten formuleert. Enkele eigenschappen waarop je kan personaliseren: leeftijd, nationaliteit, geslacht en gender, locatie, relatiestatus, onderwijsniveau, beroep en interesses.
Voorbeeld
5. Evaluatie
Voor je je berichten stuurt en nadat ze aankwamen evalueer je ze het best op verschillende manieren.
Voor je stuurt
Om zeker te zijn dat je campagne je contacten foutloos bereikt, test en controleer je je nieuwsbrief best goed voor je verstuurt. Met deze checklist controleer je alvast de belangrijkste aspecten.
- Lees je content na. Check de lay-out van je nieuwsbrief en lees de content hardop om typfouten op te sporen. Verwijder ook eventuele dummy-content uit je template.
- Bekijk een voorbeeldbericht. Bekijk regelmatig het voorbeeldbericht om te zien of alle afbeeldingen correct gelinkt zijn en of je personalisatiecodes correct werken.
- Stuur een test naar jezelf en/of je collega’s. Zo zie je de versie die je contacten krijgen voor een finale check én krijg je frisse feedback van collega’s.
- Test in verschillende e-mailclients om zeker te zijn dat je bericht correct weergegeven wordt in HTML én tekst, en om spamcontrole uit te voeren.
- Controleer je mobile view. Controleer je responsive design en de mobiele versie. Pas daarbij op voor gedupliceerde berichten en verwijder alle content van vorige berichten.
- Check je databank om zeker te zijn dat je personalisatiecodes correct werken. In Flexmail kan dat gemakkelijk met een testprofiel.
- Activeer link tracking en check of je links correct in de rapportering staan. Deze instelling is in Flexmail standaard altijd geactiveerd.
- Controleer het overzichtsscherm voor een laatste check voor je verzendt. Succes!
A/B-testing & analyse
Bovenstaande lijst helpt je te controleren voor je verzendt, met A/B-testing check je wat erna gebeurt. Je verdeelt je contacten onder in testgroepen om de performance van specifieke elementen te checken om te optimaliseren voor volgende mails.
Wil je goede en betrouwbare A/B-tests uitvoeren? Beantwoord dan volgende vragen bij je test:
- Welk element willen we testen en verbeteren?
- Welke aannames willen we op die manier controleren?
- Hoe ingrijpend zal de optimalisatie van dat element zijn voor resultaten?
- Beantwoorden onze testen de hypothese die we vooropgesteld hebben?
- Is onze testgroep groot genoeg om waardevolle resultaten op te leveren?
- Voeren we functionele veranderingen in of enkel verschillende varianten?
- Hoe meten we de verschillen? Is dat de beste methode?
- Verschillen de resultaten voldoende? Kan dat beter?
- Is elke uitkomst van onze A/B-test bruikbaar?
- Hoe vertalen we de resultaten van deze test naar nieuwe campagnes?
- Wat kan je allemaal testen?Dag van de weekTijdstip van de dagOnderwerpOffer, content van het bericht Lay-out, ontwerp, creativeFormat (HTML, tekst) Titels in het e-mailbericht AfzenderPersonalisatieTone of voice KlikgedragSegmentatieAfbeeldingenLanding page Doelpubliek
Kennis opfrissen?
Keer terug naar Module 2 - Contactmanagement
Klaar voor de volgende stap?
Ga naar Module 4 - Automation
Nog niet uitgeleerd?
Check dan deze extra resources
Op zoek naar persoonlijke begeleiding?
Vraag dan advies aan de experts van Flexmail of start een gratis proefversie om je e-mailstrategie tot in de puntjes klaar te zetten.