Flexmail trainingen

Blijf op de hoogte - leer bij en help jezelf door een opleiding te volgen


 

Targeting en één-op-één communicatie in Flexmail


E-mailmarketing is veel meer dan op regelmatige basis een campagne versturen naar alle contacten in je database. Succesvolle e-mailcommunicatie speelt in op de behoeften van elk contact en draait rond relevantie en context. 

Tijdens deze geavanceerde technische opleiding ontdek je met behulp van praktijkoefeningen hoe je op een gerichte manier kan communiceren met je verschillende doelgroepen. Hierbij leer je op een andere manier naar je contacten te kijken. Daarnaast gaan we dieper in op de verschillende personalisatiemogelijkheden binnen je berichten en campagnes. Als laatste topic duik je ook dieper in de marketing automation mogelijkheden binnen Flexmail. 

Onze ervaren consultants trekken voldoende tijd uit om samen te brainstormen rond het verder uitwerken van jouw doelgroepen en strategie. 

De Flexmail trainingen komen in aanmerking voor de KMO portefeuille. Meer info

Inhoud van de opleiding

  • Contacten segmenteren in specifieke doelgroepen
  • Interessegroepen opzetten op basis van klikgedrag
  • Voorkeuren gebruiken in je opt-in formulier
  • E-mailberichten personaliseren met contactinformatie
  • Contact Related Content gebruiken voor een relevante communicatie
  • Praktijkoefening: Contact Related Content toepassen in een bericht
  • Campagnes herlanceren naar specifieke doelgroepen
  • Marketing automation scenario’s opzetten voor je verschillende doelgroepen
  • Praktijkoefening: zelf een Workflow opzetten
  • Brainstorm: hoe kan je jouw doelgroepen verder differentiëren?
 

Voor wie is deze training geschikt?

Marketeers die een basiskennis hebben van het Flexmail platform en een gerichte e-mailmarketing strategie willen uitbouwen door in te zetten op één-op-één communicatie. Voorafgaand aan de training wordt er gepeild naar de individuele verwachtingen om te bepalen of de opleiding aansluit bij het huidige kennisniveau. 

 

Praktische opleidingsinformatie

  • Opleidingsduur: 4 uur
  • Vanwege de praktijkoefeningen is het voor deze training aangewezen om een eigen laptop te voorzien
  • Voorafgaand aan de training voorzien we een kort telefonisch intakegesprek om jouw verwachtingen in kaart te brengen

De kostprijs voor deze training bedraagt € 800,- (excl. BTW).


  • Je zet segmentatie, interessegroepen en voorkeuren in om een gestructureerd contactbeheer uit te bouwen
  • Je beschikt over de nodige kennis om een geavanceerde e-mailstrategie op te zetten
  • Je kunt inspelen op individuele interesses van je contacten om de conversie van je e-mailbericht te verhogen
  • Je gebruikt Contact Related Content voor een gerichte één-op-één communicatie
  • Je leert welke aspecten bijdragen aan een optimaal resultaat voor je campagnes
  • Je kunt marketing automation inzetten om interne en externe processen te stroomlijnen en de opvolging ervan te automatiseren