Flexmail trainingen

Blijf op de hoogte - leer bij en help jezelf door een opleiding te volgen


 

Integreer marketing automation in je e-mailmarketing strategie


Marketing automation is tegenwoordig één van de belangrijkste trends binnen e-mailmarketing. Na deze training heb je alle kennis en tools in handen om automation te integreren in je e-mailmarketing strategie. Zo optimaliseer je de opvolging van je contacten, bespaar je tijd en verhoog je je conversies en ROI. 

Dankzij de vele praktische voorbeelden en cases krijgen de deelnemers volop inspiratie voor het opzetten van je eigen geautomatiseerde scenario’s. 

Daarnaast trekken onze ervaren consultants voldoende tijd uit om mee te brainstormen rond jouw vragen, ideeën en strategieën. 

De Flexmail trainingen komen in aanmerking voor de KMO portefeuille. Meer info

Inhoud van de opleiding

  • Wat is marketing automation?
  • In welke situaties kan je de standaard flows van Flexmail gebruiken?
  • Bepalen van specifieke doelgroepen met acties en startparameters
  • Hoe zet je een scenario op voor elke doelgroep?
  • Automatisch SMS- en e-mailcampagnes versturen naar je contacten
  • Interne meldingen versturen wanneer een contact een bepaald stadium bereikt
  • Scenario’s uitsplitsen met wacht- en voorwaardeblokken
  • Contactinformatie, interessegroepen en voorkeuren bewerken op basis van acties en triggers
  • Praktijkoefening: zelf verschillende type Workflows opzetten
  • Resultaten optimaliseren door verschillende scenario’s te combineren
  • Brainstorm: hoe kan jouw strategie omgezet worden in marketing automation scenario’s?
 

Voor wie is deze training geschikt?

Marketeers die hun e-mailmarketing strategie naar een hoger niveau willen tillen met marketing automation. Voorafgaand aan de training wordt er gepeild naar de individuele verwachtingen om te bepalen of de opleiding aansluit bij het huidige kennisniveau. 

 

Praktische opleidingsinformatie

  • Opleidingsduur: 3 uur
  • Vanwege de praktijkoefeningen is het voor deze training aangewezen om een eigen laptop te voorzien
  • Voorafgaand aan de training voorzien we een kort telefonisch intakegesprek om jouw verwachtingen in kaart te brengen

De kostprijs voor deze training bedraagt € 700,- (excl. BTW).


  • Je kunt uitgebreide marketing automation scenario’s opzetten in Flexmail
  • Je weet hoe je je campagne moet afstemmen op je verschillende doelgroepen
  • Je gebruikt lead nurturing scenario’s voor een efficiënter beheer van je contacten
  • Je weet hoe je de conversie van je campagnes kan optimaliseren met automation
  • Je leert welke aspecten bijdragen aan een doeltreffende opvolging
  • Je leert hoe je jouw strategie kan vertalen in marketing automation campagnes
  • Je kunt een automation rapport lezen om je workflow te optimaliseren