Flexmail trainingen

Blijf op de hoogte - leer bij en help jezelf door een opleiding te volgen


 

Doeltreffende e-mailcampagnes opzetten

Tijdens deze strategische training leer je op een nieuwe manier kijken naar e-mail design. Tijdens een inspirerende sessie bekijken we uit welke elementen een doeltreffende e-mailcampagne bestaat. 

Aan de hand van voorbeelden ontdek je welke blikvangers je best in je e-mailbericht implementeert, zodat jouw e-mailcampagne de maximale impact behaalt in de inbox van je contacten. Daarna gaan de deelnemers zelf aan de slag in Flexmail om de opgedane kennis in de praktijk om te zetten. 

Onze consultants trekken voldoende tijd uit om jouw strategie, resultaten en berichten mee te evalueren, zodat de deelnemers de training afronden met concrete actiepunten die meteen toegepast kunnen worden. 

De Flexmail trainingen komen in aanmerking voor de KMO portefeuille. Meer info

Inhoud van de opleiding

  • Het opzetten van een doeltreffend e-mailmarketingplan
  • Nieuwe contacten werven met een overtuigend opt-in scenario?
  • Contacten segmenteren in specifieke doelgroepen op basis van contactinformatie, interessegroepen en voorkeuren
  • Hoe bouw je een relatie op met je contacten?
  • Vanuit welke structuur dien je een bericht op te bouwen?
  • Wat zijn conversion killers in e-mailberichten?
  • Praktijkoefening: Een e-mailbericht aanmaken volgens de regels van de kunst
  • De anatomie van een succesvolle e-mailcampagne
  • Brainstorm: hoe voldoet jouw strategie aan onze checklist?
 

Voor wie is deze training geschikt?

Marketeers die een basiskennis hebben van de functionaliteiten van Flexmail en hun eigen berichten, campagnes en resultaten willen optimaliseren. Voorafgaand aan de training wordt er gepeild naar de individuele verwachtingen om te bepalen of de opleiding aansluit bij het huidige kennisniveau. 

 

Praktische opleidingsinformatie

  • Opleidingsduur: 3 uur
  • Vanwege de praktijkoefeningen is het voor deze training aangewezen om een eigen laptop te voorzien
  • Voorafgaand aan de training voorzien we een kort telefonisch intakegesprek om jouw verwachtingen in kaart te brengen
De kostprijs voor deze training bedraagt € 600,- (excl. BTW).


  • Je weet hoe een succesvol opt-in scenario eruit ziet
  • Je bent in staat een strategie met verschillende types e-mailcommunicatie uit te werken
  • Je bent in staat je contacten op te splitsen in specifieke doelgroepen met behulp van segmentatie, 
    interessegroepen en voorkeuren
  • Je weet uit welke elementen een doeltreffend e-mailbericht is opgebouwd
  • Je weet hoe je elementen als content en call to actions kan optimaliseren voor de beste resultaten
  • Je leert welke aspecten bijdragen aan een optimaal resultaat voor je campagnes