Flexmail trainingen

Blijf op de hoogte - leer bij en help jezelf door een opleiding te volgen


 

Contacten optimaal beheren in Flexmail

Tijdens deze intensieve Flexmail training leer je alles wat je moet weten over het efficiënt beheren en segmenteren van contacten in Flexmail. Naast het uitbouwen van een duidelijke structuur ga je ook aan de slag met de interessegroepen. Zo kan je aan de hand van het klikgedrag van je contacten duidelijke doelgroepen gaan definiëren. Met behulp van de opt-in formulieren en het Preference Center leer je hoe je je interessantste websitebezoekers kan converteren naar e-mailcontacten. 

Daarnaast trekken onze consultants voldoende tijd uit om jouw doelgroepen gezamenlijk onder de loep te nemen. 

De Flexmail trainingen komen in aanmerking voor de KMO portefeuille. Meer info

Inhoud van de opleiding

  • Contacten importeren en beheren
  • Contacten segmenteren in specifieke doelgroepen
  • Praktijkoefening: import en segmentatie van een contactenlijst
  • Interessegroepen opzetten op basis van klikgedrag
  • Uitschrijvingen beheren met gebruik van blacklists
  • Hoe verzamel je de interessantste contacten voor je mailinglijst?
  • De elementen van een perfect opt-in proces
  • Preference Center inbouwen in je opt-in formulier
  • Praktijkoefening: Inschrijfformulier aanmaken voor je website
  • Brainstorm: hoe kan je de aangeleerde technieken inzetten om jouw contactbeheer te optimaliseren?
 

Voor wie is deze training geschikt?

Marketeers die hun contacten efficiënt willen beheren en relevante e-mailcommunicatie willen uitsturen, om zo in te spelen op de interesses van hun contacten. Voorafgaand aan de training wordt er gepeild naar de individuele verwachtingen om te bepalen of de opleiding aansluit bij het huidige kennisniveau. 

 

Praktische opleidingsinformatie

  • Opleidingsduur: 3 uur
  • Vanwege de praktijkoefeningen is het voor deze training aangewezen om een eigen laptop te voorzien
  • Voorafgaand aan de training voorzien we een kort telefonisch intakegesprek om jouw verwachtingen in kaart te brengen

De kostprijs voor deze training bedraagt € 700,- (excl. BTW).


  • Je kunt contacten efficiënt beheren in je Flexmail account
  • Je bent in staat uitgebreide segmentaties van je doelgroepen op te zetten
  • Je weet hoe je je uitschrijvingen kan beheren met behulp van blacklists
  • Je weet uit welke elementen een doeltreffend opt-in formulier bestaat
  • Je weet hoe je de interessantste contacten kan verzamelen voor je mailinglijst
  • Je werft nieuwe contacten via een opt-in formulier op je website
  • Je laat contacten zelf hun voorkeuren beheren met behulp van een Preference Center
  • Je kunt het klikgedrag van je contacten inzetten voor nieuwe campagnes