Interesselabels

Interesselabels of interessegroepen hebben als functie om contacten met dezelfde interesses samen te brengen in een groep. Dit gaan we doen op basis van het klikgedrag van onze contacten uit vorige campagnes.

 

Door interesselabels te koppelen aan links in ons e-mailbericht gaat Flexmail ervoor zorgen dat wanneer iemand klikt op een "lees meer"-link van een artikel over bijvoorbeeld "Wijnen", dat dit contact automatisch lid wordt van het interesselabel "Wijnen". Wanneer we nu kunnen vaststellen dat een contact in het verleden meermaals artikels las over dit onderwerp dan kunnen wij deze informatie gebruiken bij volgende campagnes. Ook de Sales afdeling kan handig gebruik maken van deze informatie.

 

Op deze manier gaan we dus gerichter kunnen mailen met relevante content en onze doelgroepen beter kunnen gaan verfijnen.

Interesselabels kunnen we straks gaan gebruiken in de segmentatie van onze contacten. Zo kunnen we sublijsten maken van contacten die lid zijn van één of meerdere labels.
Ook in de "Contact related content" van Flexmail kunnen we gebruik gaan maken van deze labels. Zo kunnen we bepaalde artikels uit een e-mailbericht enkel tonen aan contacten die lid zijn van één of meerdere labels.

 

Klik “Interessegroepen” in het menu.

 



 

Contacten manueel aan een interesselabel toevoegen

 

Onderaan de contactfiche vindt u alle bestaande interesses terug. Vink het betreffende vakje aan om een contact lid te maken van een interesselabel.

 



 

Importeren van contacten in interesselabels

 

Bij het importeren van contacten in een mailinglijst kan u deze contacten automatisch lid maken van een interesselabel. Voorzie hiervoor per groep een extra kolom in het importbestand en geef het veld van het contact de waarde 1 om dit contact lid te maken van de betreffende interesse.