Ethische e-mailmarketing

Last updated: 17/05/2018

Flexmail is een e-mailmarketing platform dat gebruikt wordt door duizenden bedrijven voor het versturen van e-mailcampagnes naar hun eigen databases.

Flexmail is geen e-mail address broker: Flexmail koopt, verkoopt of beheert nooit e-mailbestanden voor bedrijven of particulieren.

Waarom werken bedrijven met de Flexmail tool?

Flexmail is een slimme buis dat de optimale condities garandeert voor een maximale afleverbaarheid van e-mails. In het platform kunnen gebruikers e-mails ontwerpen en versturen naar een specifieke doelgroep. Via het systeem worden links getrackt, om een gedetailleerd rapport over lees-en klikacties te kunnen terugkoppelen aan de gebruiker.

Een e-mail gaat van server naar server, onderweg is er de mogelijkheid dat server beheerders meelezen. We raden dan ook ten stelligste aan nooit confidentiële informatie mee te sturen in mailings van Flexmail.

Elke mailing verstuurd via Flexmail moet voorzien zijn van contactinformatie en duidelijke uitschrijflink. Daarnaast verplichten we al onze gebruikers om akkoord te gaan met onze terms & service agreement, privacy policy, acceptable use policy en anti-spam policy.

Flexmail en GDPR

Op 25 mei 2018 treedt de GDPR in voege. De GDPR zal de lat hoger leggen voor de wereldwijde privacyrechten. De wetgeving is beter gekend als de General Data Protection Regulation (GDPR) of Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Ondernemingen en organisaties die persoonlijke gegevens van burgers van de Europese Unie verwerken, moeten kunnen aantonen dat ze al de mogelijke technische en organisatorische maatregelen genomen hebben om deze data beschermen.

Als je toegang hebt tot persoonlijke data, dan doe je dit in een hoedanigheid van processor of controller, elke met zijn eigen verantwoordelijkheden.

Jouw verantwoordelijkheden als gegevensverantwoordelijke

Als gegevensverantwoordelijke behouden onze gebruikers de volledige verantwoordelijk over de data die zij verzamelen, en hoe deze beschermd wordt. Zo bepaal jij welke informatie je uploadt in een Flexmail account, de rechtmatigheid van die verwerking, en de e-mailcommunicatie die naar deze contacten wordt gestuurd.

Natuurlijk reikt privacy en de principes geïntroduceerd in de GDPR veel verder dan enkel e-mailcommunicatie. Het is dan ook belangrijk dat je je als gegevensverantwoordelijke volledig verdiept in de GDPR om er zeker van te zijn dat je een duidelijk begrip hebt van alle aspecten en hoe deze van toepassing zijn op jouw activiteiten.

Resources
Blogartikels
Whitepaper

Flexmail’s verantwoordelijkheden als verwerker

Bij Flexmail dragen we privacy hoog in het vaandel en zien we onszelf als voorloper in respectvolle e-mailcommunicatie. Natuurlijk zijn wij dan ook verheugd over de komst van de GDPR en de strenge data privacy en security principes die daarbij komen kijken.

Onze voorbereiding startte meer dan een jaar geleden, en een belangrijk onderdeel hiervan was het reviewen van bestaande processen en systemen, procedures en documentatie.

Hoewel de grootste voorbereiding achter de schermen plaatsvond, werken we ook nog altijd hard aan initiatieven die ook zichtbaar zullen zijn in het platform.

We geven jou de tools die je nodig hebt om je e-mailcommunicatie voor te bereiden

Ons team is hard aan het werk om gebruiksvriendelijke tools op te zetten die je zullen helpen om jouw account GDPR-ready te maken.

Hoe bereidt Flexmail zich voor op de GDPR?
Hoe kan ik me voorbereiden op de komende aanpassingen in Flexmail?