Mercedes zorgt voor een uniforme merkervaring dankzij de Enterprise Solution van Flexmail.

Om haar communicatie verder te optimaliseren over de verschillende dealers heen ging Mercedes-Benz Belgium Luxembourg NV/SA op zoek naar een e-mailmarketing partner. Belangrijk was dat de communicatie in een sterke mate gepersonaliseerd kon worden, en dat dealers konden beschikken over een uitgebreide content bibliotheek.

Als eerste schakel in het communicatieproces is het voor Mercedes- Benz van belang uniformiteit te garanderen in de communicaties naar de klanten toe. Een hele uitdaging: hoe kunnen we sturen in het verhaal dat dealers vertellen over ons merk? Gelukkig kon Flexmail een gepaste oplossing uitwerken: een centrale beheermodule voor het hoofdkantoor, en een Info Topics bibliotheek voor de dealers.

Een optimaal beheer

Mercedes-Benz Belgium Luxembourg NV/SA dient om en bij de 70 dealers verspreid over 140 locaties moeiteloos te kunnen beheren. Bij het aanmaken van een nieuwe gebruiker kan deze op maat worden aangemaakt per dealer met verschillende specificaties. Daarnaast kunnen ze elke dealer ook rechtstreeks toegang geven tot specifieke templates. Via het uitgebreid rechtenbeheer kunnen ze bovendien toegang verschaffen of beperken tot specifieke onderdelen in het Flexmail platform.

De juiste content steeds binnen handbereik

Hoe werkt zo’n Infotopics Bibliotheek? Mercedes-Benz kan zelf meertalige artikels klaarzetten in de bibliotheek. Hieraan kunnen zij vervolgens een merk, departement en activiteit toekennen. Door deze selectie krijgt elke dealer enkel toegang tot de artikels die specifiek van toepassing zijn op zijn klanten, die ze vervolgens kunnen inzetten voor hun eigen nieuwsbrieven.

Zo verrijken ze hun eigen e-mailcommunicatie met relevante content. Bovendien heeft ieder artikel ook een geldigheidsdatum. Hierdoor zijn de topics die door de dealers worden ingezet steeds heet van de naald. Door de Infotopics Bibliotheek helpt Mercedes- Benz zijn dealers een handje om zich te profileren als experts in de autosector, en krijgt de eindklant steeds de gewenste informatie.

Templates op maat

Als template koos Mercedes- Benz voor verschillende op maat gemaakte Wizard template voor zijn dealers. Mercedes- Benz bepaalt de lay-out, terwijl de dealers zelf de hand leggen op de inhoud.

Zo behoudt Mercedes- Benz steeds een uniforme stijl in de templates, en maken de dealers een e-mailbericht met de gewenste content in no time.

Mercedes- Benz en Flexmail non-stop

Mercedes-Benz is een sterk geprofileerd merk dat de laatste trends binnen de automarkt nauwgezet opvolgt. Vandaar ook de nood aan een e-mailmarketingplatform dat aan hetzelfde tempo mee evolueert.

Niet alleen is Mercedes- Benz steeds nieuwsgierig naar nieuwe features om zijn eigen e-mailmarketingstrategie te voeden, maar rekent ze ook op een team dat meedenkt om nog meer resultaat te halen uit e-mailmarketing. Zo heeft Mercedes-Benz Belgium Luxembourg NV/SA intussen ook de interne communicatie gestroomlijnd, en maken ze ook gebruik van enquêtes om de klantenervaring nog meer meetbaar te maken.