Leer je klant nog beter kennen
Het verbeteren en optimaliseren van jouw marketing begint met het verzamelen en begrijpen van je marketing data. Via het Flexmail platform en de Web Tracking krijg je toegang tot geïntegreerde data over je database, e-mailmarketing en website trafiek heen.Maak onderbouwde marketingbeslissingen en krijg een volledig inzicht in het online gedrag van je doelpubliek, gaande van ontdekking tot retentie.
Zet zelf eenvoudig een intuïtief systeem op om patronen in het klik- én koopgedrag van je contacten te ontdekken. Personaliseer website inhoud en elk element in je e-mailbericht om op kritische momenten in de customer journey je contact verder naar conversie te brengen.
Analyseer klikgedrag met interesselabels
Interacties met call to actions vanuit je e-mailberichten zorgen ervoor dat jij een overzicht krijgt van de interesses van je klanten. Daarbij bewaar je in je contactbeheer welke pagina’s je bezoekers bekijken op jouw website. Op die manier stel je automatisch nieuwe relevante doelgroepen samen. Doelgroepen die je daarna dus moeiteloos kan inzetten bij het lanceren van je campagnes, bij het segmenteren van je contacten, bij het beïnvloeden van je automation scenario’s en bij het personaliseren van de content in je e-mailberichten.Mogelijke toepassingen:
- Bewaar contacten in de juiste interessegroepen afhankelijk van het type blogartikels ze lezen en het type whitepapers ze downloaden.
- Koppel verschillende productcategorieën op je website met interessegroepen om meer gerichte lead nurturing en sales campagnes op te stellen. Zo kunnen sportwinkels interessegroepen als Fietsen, Fitness, Hardlopen creëren.
- Immokantoren kunnen perfect bijhouden of een bezoeker meer interesse heeft in woningen of appartementen, en of hij wenst te huren of kopen, om zo nog gerichtere campagnes te kunnen opzetten.
Boom met marketing automation via Web Tracking
Geef je contacten op cruciale conversiepunten een duwtje in de rug: optimaliseer elk bericht op basis van de interacties van je contacten en de triggers die jij instelt. Zo kan je marketing automation scenario’s laten starten of verderzetten wanneer je contact een specifieke pagina op je website opent, klikt op een specifieke link, of een document downloadt. Door je communicatie precies af te stemmen op basis van de noden, vragen of behoeften van je contact sluis je hem doorheen de verschillende stappen in je proces naar conversie, het uiteindelijke doel.Mogelijke toepassingen:
- Wanneer een prospect een whitepaper rond een bepaald thema downloadt, kan je hem op basis van zijn interesses specifieke communicatie sturen.
- Zet workflows op voor nieuwe klanten die net het bestelproces op je website hebben afgerond. Feliciteer hen met hun nieuwe aankoop, stel bijhorende producten voor, verwijder hem uit je geautomatiseerde opvolging voor potentiële klanten en werk zijn status of contactgegevens bij.
- Verzamel achtergelaten winkelmandjes of stuur contacten automatisch een bericht wanneer ze je bestelproces of formulier niet afgerond hebben.

Gratis E-mailmarketing Masterclass
Ontdek doorheen 5 modules hoe je e-mailcampagnes opzet waarmee je elke keer je doel behaalt.
Start vandaagLeer je klant kennen en stem je content op je website hierop af
Maak via de cookies in de Web Tracking gebruik van de database van Flexmail om bezoekers te herkennen en hun informatie op te vragen. Personaliseer de inhoud van je website op basis van de positie in het aankoopproces: zo bied je je trouwe klanten een andere website ervaring dan de bezoekers die voor de eerste keer op je website terechtkomen. Elke klant is uniek en dus zou de content daarop afgestemd moeten zijn.Voeg nieuwe registraties automatisch toe aan je mailinglijst. Laten bezoekers die nog niet in je database zijn opgenomen hun gegevens achter op je website? Dan kan je hen automatisch toevoegen aan de juiste mailinglijst in Flexmail. Van zodra je bezoeker ergens zijn contactgegevens invult, worden alle acties die hij nadien uitvoert meteen opgeslagen, zodat je deze informatie meteen kunt gebruiken voor lead nurturing.
Mogelijke toepassingen:
- Vul formulieren op je website op voorhand in met reeds beschikbare informatie.
- Log gebruikers automatisch in op je website wanneer ze reeds bekend zijn in Flexmail.
- Personaliseer specifieke content op je website op basis van je kennis van het contact: zo toon je een andere welkomstboodschap wanneer een vaste klant terug op je website belandt.
Conversiedoelen helpen je de ROI van je campagnes te bepalen
Door het plaatsen van een unieke trackingcode, kan je voor iedere e-mailcampagne bijhouden in welke mate die campagne precies heeft bijgedragen tot het aantal conversies op je website. Voor elke conversiemogelijkheid op de website dient een nieuwe trackingcode te worden geïnstalleerd.Het analyseren van de specifieke acties die je contacten dienen uit te voeren bij het ontvangen van je campagne zorgt ervoor dat je precies kan zien welke campagnes het best bijdragen tot de doelstellingen die jij voorop hebt gesteld, en kan je zien of je campagnes of website verder geoptimaliseerd dienen te worden.
In het campagnerapport vind je precies terug hoe veel, en welke contacten een conversie hebben uitgevoerd op je website.
Mogelijke doelen:
- Het plaatsen van een bestelling
- Ingevulde contactformulieren
- Kliks naar social media accounts
- Het bekijken van product video’s
- Het downloaden van een whitepaper
- Het aanvragen van een testaccount
- Het registreren van een account
- Het downloaden van productfiches, brochures of guides
- Het aanvragen van een live chat met sales

Klaar om Flexmail uit te proberen?
Ontwerp mails op maat van jouw behoeften, bereik uw doelgroep en leer van de juiste resultaten.
Probeer het gratis